Witness Protection (1999)

geregisseerd door Richard Pearce
met Tom Sizemore, Mary Elizabeth Mastrantonio en Shawn Hatosy

Een maffiabaas besluit nadat de maffia een mislukte aanslag op zijn gezin heeft gepleegd gebruik te maken van het speciale beschermingsprogramma van de FBI en komt spoedig achter de consequenties van zijn beslissing.

avatar van opa_paul
Geen hond die erop durft te stemmen? of geen hond die de film gezien heeft?? haha

ach jah.. kreeg m gratis bij de super he... wat moet je ermee... zal er vast van genieten;)

avatar van Tara
Ik vond dit best een aardige film
Ik kreeg deze niet gratis, maar heb hem ook echt gehuurd, en deze viel me zeker niet tegen.

avatar van TheRisingSun
Ben wel benieuwd naar deze film. Zeker als je naar de hoofdrolspelers kijkt,zijn dat toch stuk voor stuk topacteurs/actrice. Kan iemand iets meer over deze film vertellen?! Uit de twee (! ) reacties kan ik niet veel opmaken.
Schijnt een tv film te zijn,meer weet ik er niet van,maar het verhaal interesseerd me wel. Wie o wie kan mij iets meer vertellen?

avatar van Tun-89
Ik kreeg deze film gratis bij de super, en heeft me nooit aangesproken. Na een half jaartje ben ik 'm tog maar gaan kijken omdat ik niets te doen had. Ik vond dat de film een slecht begin had (onduidelijk) en het begon zo maar ineens, en daar hou ik niet zo van. Het einde is ook vaag. Het zijn wel goede acteurs vind ik. Maar de film vind ik niet zo goed, gewoon een keer kijken op de bank in de middag met een broodje, dan is die wel oké. Maar verder ook niets. Ik geef 'm een 2,5

donnie B.
Tom Sizemore.. goede acteur, heeft al een aantal memorabele rollen op zn naam staan.
Helaas gaat het de laatste jaren bergafwaarts met hem..
Coke en pornofilm.. Zonde.

Prince-Remy
Gekocht voor één euro bij de Blokker. Prima film waar weinig mis mee. Goed acteer werk op Shawn Hatosy na die het karaktar Sean vertegenwoordigt. Prima vermaakt met deze film!

indrukwekkende film die het, vond ik, op het einde een beetje liet afweten. Toch een aanrader om te kijken. Goede acteurs, ik vond Shawn Hatosy bijvoobeeld wel goed spelen.

avatar van nightbreed
Not bad...not bad at all.
Het is geen film om over naar huis te schrijven maar de film verveeld nergens en het acteerwerk is prima.

Cijfer: 3

Geen super film, ook niet spannend en vooral een drama film. Toch verveeld de film opzich niet en de 105 minuten zijn niet te lang. Voor een bruisende film avond zou ik nog wel even verder kijken, dit is meer wat voor door de weeks

Vrij aardig drama dat nergens spannend wordt; de film concentreert zich dan ook uitsluitend op de dramatische impact van een gezin dat onder moet duiken.
Hier en daar wordt het wat sentimenteel en snak je naar wat spanning of actie. Dat is echter niet de insteek van deze film. Om een natuurgetrouwe schets van hetgeen onderduiken met zich meebrengt te geven is het verhaal te kort door de bocht, toch houden de acteurs deze productie op de been.

avatar van hertogje
Behoorlijk goede drama/thriller. Het is alleen nooit echt heel spannend en ik heb ook niet erg meegeleefd met de personages. Het gevoel werd dus niet goed genoeg overgebracht. Maar het is een degelijke film. Einde is wel stoer, met die handbeweging.

Gewoon een degelijke film met een aardig verhaal. Ik vond het alleenmeer drama dan spanning maar dat deerde totaal niet. Vond het wel leuk om te zien hoe de getuigenbescherming precies werkt al lijkt het mij allemaal iets te overdreven. Beeldkwaliteit was goed maar ik vond het wel jammer dat het geluid op de dvd alleen uit 2.0 spoor bestaat. Die overgens wel aardig klinkt. Kortom voor mij is de film 3* waard.

Uitstekende film met dito acteurs en een zeer actueel thema.

Deze film is geen hoogvlieger en af en toe kostte het me moeite om de aandacht erbij te houden.
Het is vooral leuk om te zien hoe het getuigenbeschermingsprogramma werkt. Ik ga er dan maar vanuit dat deze film daar een goede schets van geeft. De acteurs laten stuk voor stuk zien hoeveel impact dit programma voor ze heeft op hun leven.

Gortdroog en uitermate rauw, maar toch acceptabel: 2,50 (2,60)
Geen hele bekende (tv)prent, die het voornamelijk moet hebben van de cast. Tom Sizemore, Forest Whitaker, Shawn Hatosy en Mary Mastrantonio leveren stuk voor stuk een redelijke prestatie. Tom Sizemore weet zijn personage als maffiabaas in de juiste proporties neer te zetten. Op een enkel komt hij ietwat geforceerd uit de bocht vliegen, maar vooruit. Met Mary Mastrantonio heb ik he-le-maal niks, god mag weten waarom, maar op de één of andere manier kan ik maar niet aan haar wennen, al heeft dat niets te maken met haar acteerprestaties. Regisseur Richard Pearce heeft aardig werk geleverd, getuige de bijkans sfeervolle setting, maar hoogstaand word het geen moment. Het camerawerk is eveneens redelijk te noemen.

Het verhaal moest met name duidelijk maken hoe het er aan toe gaat binnen de grenzen van het getuigenbeschermings-programma. En wat ik daar nu precies van moet vinden, ik weet het eerlijk gezegd niet. Selectief worden er een aantal scenes in de film weggezet en daar blijft het voornamelijk bij. De aanloop naar het vrijwillige gevangenschap van de familie Batton word vrij mager uitgewerkt, evenals alle consternatie die tussen de familieleden onderling ontstaat. Er is te weinig achtergrond om er echt iets bij te kunnen voelen. Er worden wat flarden van het verleden van Bobby bijgehaald, maar dat zet ook niet bepaald zoden aan de dijk. Een gemiste kans wil ik het niet noemen, eerder een reeks aan kleine wrijvingen die het plot geen moment ten goede komen en uiteindelijk naar een doelloos, nogal moralistisch slotakkoord toe leiden.

Met het realisme zit het over het algemeen wel snor, al worden de botsingen die de familieleden hebben zo nu en dan ietwat geforceerd ingebracht. Denk bijvoorbeeld aan de scene dat 'Joan' weer aan haar kraag zit en na een reactie van Bobby Sean opeens uit zijn slof schiet. Dat had subtieler gekund naar mijn idee. Verder weet ik niet wat voor waarde je aan dit fictieve verhaal in een echt bestaand jasje moet hechten. De film komt op mij met name over als een prent die gemaakt is om de 'mensheid' te laten zien dat dit getuigenbeschermings-programma bestaat en de film daardoor nooit echt goed van de grond wil komen. Witness Protection moet het voornamelijk hebben van de cast, al vind ik het nogal opmerkelijk dat voor een tv-film zoveel bekende namen zijn gestrikt. Een film met een gortdroog verhaal dus, welke het voornamelijk van 'randzaken' (lees: de acteerprestaties) moet hebben in plaats van het script.

avatar van ®Tc
Redelijk, niet meer niet minder.

Over de acteerprestaties kun je kort zijn: Het gezin doet het degenlijk maar iedereen wordt van het scherm gespeeld door Forrest Whitaker, zeer goed gespeeld van hem.

Verder is het allemaal nogal standaard maar op dezelfde locatie weet de regisseur het toch altijd boeiend te houden, misschien kon ik het ook gewoon boeiend vinden omdat ik me zo interesseer in de maffiawereld en een film recht in het wp nog niet vertoond is. Enkel jammer dat het een beetje ten koste moest gaan van de echte maffiawereld. Aan het begin van de film mocht gerust 10 minuten bijzijn waarin Sizemore zijn personage beter in wordt uitgewerkt en je zijn wereld zit.

avatar van akira124
Prima acteerwerk.

avatar van ella9084
ik moest erg lachen om het commentaar van Tun-89. Onduidelijk begin, vaag einde? Wat had je geblowd dan? Het was juist een film waar alles erg erg erg duidelijk was en vaak voorspelbaar. Maar er wordt goed geacteerd, regie en montage prima. 3,5 ster.

avatar van jordybeukeboom
Goed, wat ondergewaardeerd drama met een origineel thema.

Hoewel er maar weinig verschillende decors zijn weet de film over de gehele lengte te boeien en dat is knap te noemen. Goede rol van Whitaker.

avatar van RedBull666
Witness Protection.

De titel vertelt het verhaal al.
We hoeven alleen nog maar de inhoud te weten.

Het is een waargebeurd verhaal zo niet dan kan het als nog waar gebeurd zijn en dat is een feit.
Realistische film over de aanpak van het getuigenbeschermingsprogramma.
Je begint midden in een verhaal dat klopt want het moet toch ergens beginnen.
Het begin krijg je de reden te zien waarom Bobby "Bats" Batton gespeeld door Tom Sizemore besluit samen met zijn gezin het getuigen beschermingsprogramma in te gaan.
Die reden heb je als kijker nodig en sommigen vinden het raar dat de film ineens begint maar voor mij begint de film op het juiste moment want wie heeft het verhaal van te voren nodig dat Bobby "Bats" Batton nog bij de mafia zit ?? ik niet in iedergeval !! want dan zet ik wel een mafia film op, ja toch even kort door de bocht, want de film gaat natuurlijk over het beschermingsprogramma van de getuige en in deze zaak dat van Bobby "Bats" Batton en niet over de mafia.
Ik vind Tom Sizemore niet de meest geweldige speler en in deze film valt hij ook weer tegen jammer genoeg.
Zijn emoties verschillen qua acteerwerk enorm want als hij rustig is is het goed te doen en ook realistisch maar als hij in een situatie komt dat hij boos word dan vind ik dat Tom Sizemore dat erg gespeeld doet, hij moet er moeite voor doen en dat maakt het niet realistisch met nadruk gespeeld gespeeld.
Mary Elizabeth Mastrantonio speelt haar rol wel goed al zal ik er geen fan van worden, van beide acteurs niet namelijk maar het is te doen.
Ik ken haar eigenlijk alleen maar van uit de film ''Scarface'' de zus van Tony Montana.
Ik zat dan ook de hele film te bedenken waar ik haar van kende totdat ik ging googlen haha en match!
Al zijn sommigen het ook niet eens met het einde maar ik ook juist wel weer, want wat wil je nog meer weten? hoe hun leven verder gaat? ik niet! en de film gaat natuurlijk en ik val in de herhaling over het getuigenbeschermingsprogramma niks meer en niks minder.
En voor mij was het verhaal duidelijk en goed vertelt en al met al ook wel goed gespeeld door de hele cast.
Er word vertelt wat er allemaal gaat veranderen met dit gezin in zo'n programma en dat gaat niet zonder slag of stoot want er ligt natuurlijk veel druk op dit gezin, dat binnen een korte tijd keuzes moet maken en dat allemaal om te overleven.