Home Sweet Home (1981)

Alternatieve titels: Bloodparty | Slasher in the House

Horror / Thriller

geregisseerd door Nettie Peña
met Jake Steinfeld, Sallee Elyse en Peter DePaula

Een zeer sterke en gevaarlijke psychopaat ontsnapt uit het gesticht en vlucht. Hij gaat naar een afgelegen boerderij waar de Bradley's Thanksgiving vieren. De moordenaar besluit zich daar helemaal uit te leven ...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Lang geleden eens meegenomen van een rommelmarkt. Bijzonder slechte slasher, waarin een uit de kluiten gewassen Jake Steinfeld in een over the top rol een gezinnetje om zeep helpt. De film oogt bijzonder amateuristisch, het script is één voorspelbare zooi en het acteerwerk mag niet eens een naam hebben. Het is dan ook één grote belachelijke bende. En tja, daar zit toch ook stiekem de charme van de film. Met name de opening is zo overheerlijk idioot, dat je niet anders kan dan gewoon erg hard lachen.

2 kleine sterren. Voor old times' sake.

We kennen B films en zelfs C.
Kunnen we bij deze ook een D film introduceren??
Gemakkelijk geschoten film met een cast om te janken.
Kosten waren waarscjijnlijk maximaal 100 dollar.

avatar van Die Hard,Willis
HOME SWEET HOME

Natuurlijk niet de beste slasher, maar toch erg vermakelijk. Op Thanksgiving word een groep mensen in een ranch afgeslacht. Waaronder een paar erg leuke typetjes, zoals bijvoorbeeld de Mime-speler die vrijende stelletjes beluipt en ze dan laat schrikken door een rif op zijn gitaar. Verder is het gewoon lekker ouderwets genieten geblazen met deze slasher!

'De krankzinnige likt zijn lippen af... En besluipt de boerderij.'

avatar van mayhemblik
Ik weet nog dat ik als 14 jarig jochie altijd met home sweet home op mijn hand geschreven rondliep, volgens mij had die psychopaat een stempel of zo op zijn hand van het gesticht waaruit hij was ontsnapt, klopt dit??

avatar van Halcyon
Is deze nog ergens op DVD verkrijgbaar?

avatar van Richard_Voorhees
Veel slechter dan dit kan het bijna niet worden. De film begint kent een hilarisch slecht begin, waarna we het slachtvee van de film ontmoeten. Een zeer willekeurig bij elkaar geraapt zooitje, van een mime speler tot een nogal pittige Zuid Amerikaanse tante.
De mime speler weet nog wel te vermaken, dit typetje is lekker over the top. De rest van de cast word na een tijdje irritant, omdat het acteerwerk gewoon zo slecht is!
De moorden zijn goedkoop in elkaar gezet en Jake Steinfeld is nooit eng of overtuigend als de psychopaat, omdat hij zijn personage zo overdreven neerzet dat het hilarisch word.
1.5*, omdat ik zo af en toe wat kon lachen om het over the top acteerwerk, verder is dit een slasher die met gemak door de liefhebbers overgeslagen kan worden.

avatar van perceived
Slecht, maar nog best vermakelijk. Vette poster, dat wel!