The Las Vegas Story (1952)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Robert Stevenson
met Jane Russell, Victor Mature en Vincent Price

In de trein naar Los Angeles stelt de geraffineerde Lloyd Rollins zijn vrouw Linda voor om een paar dagen in haar geboortestad Las Vegas door te brengen. Hoewel ze terughoudend is vanwege haar verleden stemt Linda er mee in. Lloyd begint onmiddellijk met gokken in het casino van het hotel. Lloyd en Linda weten niet dat ze vanaf het vertrek met de trein worden gevolgd door ene Thomas Hubler, die met belangstelling naar Linda kijkt. Ondertussen verneemt Linda's verbitterde ex-geliefde en politieluitenant Dave Andrews dat Linda in de stad is…

Dat ik deze heb gemist.

neo (crew)
Het was ook niet al te best. Een standaard film-noir, zonder stijl, flair, spanning. Dan heb ik het nog geen eens gehad over de belachelijke aparte verhaallijn over twee jonge mensen die proberen te trouwen. Jane Russell is wel oogverblindend mooi, en Vincent Price was ook goed. Victor Mature speelt nogal saai en sullig, en kan niet echt de film dragen. En wie had toch dat verdomde bordje van Area 51 verplaatst? 2 sterren

avatar van Dogie_Hogan
Diesel schreef:
Dat ik deze heb gemist.
Verkrijgbaar op DVD-R (Warner Archive).

avatar van Mac Hammer Fan
De ex-lounge zangeres Linda Rollins bezoekt met haar man, een oplichter en een gokker, Las Vegas en wordt geconfronteerd met een agent waarmee ze jaar eerder een affaire had. Hij komt goed van pas bij het oplossen van de diefstal van haar diamanten halssnoer en een moord die vervolgens plaatsgrijpen.
De romance tussen de agent en de zangeres kon mij niet volledig overtuigen, maar gelukkig zit er in het tweede deel van de prent toch voldoende actie (waaronder een spectaculaire achtervolging met een helicopter) en ook nog een climax om vermakelijk te zijn. Naast de goede primaire cast is er ook de pianist Hoagy Carmicheal die zijn rol voortreffelijk uitbeeldt. In zijn genre geen hoogvlier, maar toch onderhoudend.