As God Made Her (1920)

Nederland / Verenigd Koninkrijk
Romantiek

geregisseerd door Maurits Binger en B.E. Doxat-Pratt
met Mary Odette, Henry Victor en Adelqui Migliar

Het nette dienstmeisje Rachel Higgins (Mary Odette) hangt de meiden-loopbaan aan de kapstok, als een erfenis haar ten deel is gevallen. Het toeval brengt haar in kennis met de vriendelijke modiste mevrouw Recamier, die medelijden met haar heeft en op zich neemt haar het uiterlijk van een dame te geven. Lady Muriel Tahourdin zal haar in de voorname kringen introduceren. Tijdens een bezoek aan Lady Muriel en haar dochter dringt het tot Rachel door dat er een onpijlbare afstand tussen die twee dames en haar was. Op advies van een mannequin van mevrouw Recamiers' modezaak richt ze haar aandacht op de mannen. Zij verovert het hart van kapitein Seward Pendyne (Henry Victor), de tweede zoon van de heer van Pendyne-Castle. Hij huwt het meisje, dat in stand zover beneden hem staat, tegen de zin van zijn oude vader in.