Les Barbouzes (1964)

Alternatieve titels: The Great Spy Chase | Quattro Spie Sotto il Letto

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Georges Lautner
met Lino Ventura, Francis Blanche en Bernard Blier

Na de dood van de eigenaar van een wapenfabriek, gaat een internationale groep spionnen de strijd aan om de waardevolle millitaire octrooien te bemachtigen die door de weduwe zijn geërfd.

Satirische komedie waarbij het genre misdaadfilms, James Bond inbegrepen, wordt geridiculiseerd.
Dolle gevechtsscènes en soms grappige gezegden en een zeldzaamheid : Lino Ventura die af en toe voluit lacht.
Ontspanning zonder meer.

avatar van david bohm
Prima kijkbare en onderhoudende film met een charmante vrouwelijke hoofdrolspeler en af en toe geinige situaties. Fraai Frans ook.