The Americano (1955)

Western / Misdaad

geregisseerd door William Castle
met Glenn Ford, Frank Lovejoy en Cesar Romero

Een ietwat uitgebluste Amerikaanse cowboy vertrekt met een kudde stieren naar Zuid-Amerika. In de Amazone-delta hoopt hij een rustige baan op een ranch te vinden. Van rust komt het echter niet; de rancher aan wie hij de stieren af moet leveren blijkt te zijn vermoord en al gauw krijgt hij het met een bende Braziliaanse outlaws aan de stok.

avatar van Brix
Glenn Ford en zijn ouwe trouwe gekreukte hoed, dat zit wel goed.

Van Abe Lane ben ik niet al te gecharmeerd.

Een leuk idee om Ford, als Amerikaanse cowboy, naar Brazilië over te hevelen.
Geen man om mee te spotten, zoals de Brazilianen al gauw ontdekken.
Ik vond het een heel aardige film (2x gezien)

avatar van Dogie_Hogan
Pas 1 stem; hopelijk veranderd dat met de op handen zijnde Blu-ray release!

avatar van mr rumson
The Americano is een aardige western zover je het een western kunt noemen .
Voor mij weet Glenn Ford deze film te redden want de rest van de acteurs komen niet boven de middelmaat uit.
Voor een western is het Amazone gebied weer eens een leuke afwisseling dan de prairie.
Dit levert dan weer een aantal mooie plaatjes op van de omgeving.
Het verhaal is dan wel leuk bedacht maar Jammer genoeg vond ik de film niet altijd even boeiend .
Voor mij zit er dan ook niet meer in dan 3 sterren .