Demain on Déménage (2004)

Frankrijk / België
Drama / Komedie

geregisseerd door Chantal Akerman
met Sylvie Testud, Aurore Clément en Jean-Pierre Marielle

Een moeder komt bij haar dochter leven, met haar meubels, haar valiezen en... haar piano! Maar het huis wordt te klein en ze beslissen te verhuizen. Nieuwsgierige kopers komen het huis bezoeken...

avatar van Mochizuki Rokuro
Beter laat dan nooit mijn eerste film van Chantal Akerman. Niet echt representatief voor haar (eerdere) werk heb ik gelezen en gehoord. Laten we dat hopen. Dit is een bijzonder vermoeiende praat'komedie' met de onzekere aspirant schrijfster Testud in een irritante rol als dochter van de al even (als altijd) vermoeiende en prikkelbare Clément. Weinig lol en een hoop wol.