Spies like Us (1985)

Alternatieve titel: (S)pionnen

geregisseerd door John Landis
met Chevy Chase, Dan Aykroyd en Steve Forrest

Emmett Fitz Hume en Austin Millbarge zijn twee C.I.A.-spionnen die nog nooit daadwerkelijk een missie hebben volbracht. Zij zitten aan hun bureau in Washington D.C. te fantaseren over hoe het zou zijn om op een spionage-missie te gaan. Tot hun eigen verbazing worden juist zij geselecteerd om de wereld te redden van een nucleaire ramp. Samenwerken zal niet makkelijk zijn want de heren mogen elkaar niet erg graag. Om hun missie tot een goed einde te brengen, moeten ze via Afganistan de Sovjet Unie binnen zien te dringen. Natuurlijk worden zij gedurende hun hele reis achterna gezeten door Russische militairen. Na meerdere malen door het oog van de naald gekropen te zijn, komen zij tot de conclusie dat zij door de C.I.A. zijn gebruikt om de aandacht van de echte spionnen af te leiden.