• 8.520.608 stemmen

A Woman of Affairs (1928)

Drama | 92 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Clarence Brown

Met onder meer: Greta Garbo, John Gilbert en Lewis Stone

Plot A Woman of Affairs

"Wild Desire! Burning Lips! Racing Hearts!"

Diana en Neville zijn samen opgegroeid en houden van elkaar. De vader van Neville ziet de relatie niet zitten en zorgt voor de breuk tussen beiden. Diana trouwt met een vriend van haar broer, die later zelfmoord pleegt. Diana heeft wisselende relaties en keert naar Engeland terug als haar broer op sterven ligt. Dan ontmoet ze Neville en de liefde tussen beiden laait weer op.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Diana Merrick

Neville Holderness

Dr. Hugh Trevelyan

Sir Morton Holderness

Party Guest (Uncredited)

French Police Inspector (Uncredited)

Gendarme (Uncredited)

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Het nadeel van de meeste stomme films is dat ze ongeveer 100 verschillende verhaallijnen hebben. Ook deze film springt van hak naar tak, zonder enige vorm van samenhang of uitleg. Het is zeker geen slechte film, maar ook niet bovengemiddeld. Af en toe werd het wat langdradig en saai, maar het acteeroptreden van Garbo maakte een hoop goed.

avatar van Jean Rene

Jean Rene

Een draak van een film.

Na het fantastische en slijlvolle "The Mysterious Lady", ook uit 1928 en een van Garbo's mooiste films,

is "A Woman of Affairs" een complete afgang. De hoge waardering die de film krijgt op IMDb is mij onbegrijpelijk. De film begint als een soort slapstick en gaat vervolgens over op belachelijk overdreven dramatiek. Daarbij is het een onsamenhangend verhaal en veel scenes zijn saai en langdradig. En Garbo is in deze film niet zo indrukwekkend als we van haar gewend zijn.