The Last Ride (2004)

2,65

Actie / Thriller

geregisseerd door Guy Norman Bee
met Dennis Hopper, Will Patton en Chris Carmack

Nadat zijn vrouw vermoord is, geeft bankrover Ronnie Purnell (Dennis Hopper) zich over aan de politie. Na zijn veroordeling is hij verplicht zijn zoon Aaron af te staan aan een vriend genaamd Darryl Kurtz (Fred Ward), tevens de agent die hem in de bak gooide. Dertig jaar later, als Ronnie vrij komt, zint hij op wraak en gaat op zoek naar zijn oude ontsnappingsauto, een GTO uit 1969. Zijn zoon Aaron (Will Patton) is inmiddels een gerespecteerde politieagent en heeft een ietwat rebelse zoon Matt (Chris Cormack). Ronnie probeert samen te werken met zijn kleinzoon Matt.

32 BERICHTEN 1 MENING
Is van de makers van xXx en The Fast and the Furious. Volgens mij is het wel een gave auto film! In de USA is ie op tv geweest, en komt binnenkort op DVD. Wat ie Nederland doet weet ik niet. www.pontiac.com/thelastride

Leuke film om naar te kijken, niet bijzonder.
Gewoon leuk.
*** 1/2*

Ja best wel leuke film maar de The Fast and the Furious zat qua verhala beter in elkaar dus een keer kijken en dan de kast in.
Alhoewel die meid in de film wil ik wel vaker zien kan even niet zo snel op haar naam komen

Aardige aktiefilm, niet meer niet minder.

avatar van benni
Had hier veel van verwacht, vanwege Dennis Hopper. Maar wat een slechte film. Ik denk dat m'n zoon van 10 hem wel leuk vindt.
Is gewoon voor een heel jong publiek bestemd, niet voor een ervaren kijker, want die wordt er melig van. Heel zwak geacteerd ook.
Jammer van de tijd, maar ja, dat tref je soms.

TOPPERTJE.......

Beetje geripped van 2 fast 2 furious, voor derest een leuke film om naar te kijken.

Ik vond m ook goed..

3.5**

KiDD
Als je van auto's houd,een aanrader !

he mensen het is een leuke film maar niet om in de bios te zien wat gewoon tot dat ie op de buis komt
een dikke 7

Ik vond de fast en furious ook al niet echt een film waar ik van onderste boven was. Het viel nogal tegen. Zulke films zijn te voorspelbaar en daar heb ik mijn neus van vol. Films als Usual Suspects of Sixth Sense. Maar ook films als the godfather, heat en scarface zijn dungezaaid. De pulpfilms heeft zijn intrede gedaan in deze pulpfilmwereld waar iedere nono films kan maken. Het lijkt de muziekwereld wel waar velen met een gewone stem denken iets neer te zetten. Maar we willen niets gewoons we willen goede films!!!!

eduard schreef:

ja en gelukkig dat iedereen een verschillende smaak heeft ....:)

Niet bijzonder
Slechte rip off fast and the furious.
Matig geacteerd,hier en daar een achtervolgings scene.Maar het boeit allemaal niet echt.
Film kon mijn aandacht niet vasthouden.
Advies: lekker laten staan in de schappen

avatar van Pieter Montana
Baggerfilm.Flauw aftreksel van "The fast and the furious"-->en die was al zeer slecht

ik von het wel wat hebben

heeft idd wel heel wat weg van FATF en 2F2F

toen ik die "race scene" in het begin zag dacht ik BAH wat slecht!!!!!!
(tegen een RX7 uit FATF)

dat trok later wel bij
(maar laat die "technische" dingen achterwegen als je het niet helemaal snapt)

voor de rest wel okay
verhaal was wel redelijk
die rode GTO wel dik
en het acteren niet best
en nadine velazquez is lekker

verwacht er niet te veel van (dat deed ik wel een beetje)

Dit is echt slecht, gewoon een uit de hand gelopen reclamefilmpje van het merk Pontiac. 0.5*

leuke actiefilm in de stijl van 2F2F, niet super, maar best wel ok. 3,5*

avatar van zoutzak
vermakelijke film, met in ieder geval nog een enkele poging om niet in het geheel een rip off te worden.

Redelijke film, in de stijl 2f2f
Pontiac wordt inderdaad nogal gepromoot ik heb me er niet aan gestoord.

neo (crew)
benni schreef:
Had hier veel van verwacht, vanwege Dennis Hopper.

De man leent zich vooral de laatse jaren voor wanpoducten. Hij zelf is zelfs op de automatisch prima te pruimen overigens.

Hopper en Patton maken deze film de moeite van het kijken net waard. Het verhaal is verder dom en de hippe stijl had ook achterwege gelaten mogen worden. De climax is best aardig.

avatar van Fangs
Aardig actiefilmpje ter promotie van de nieuwe Pontiac GTO. Verder veel auto's vanuit de General Motors-fabriek, Dennis Hopper op de automatische piloot en aardig geschoten plaatjes, maar het einde is erg zwak. > 2.5*

Af en toe maar dan ook sporadisch leuke actie. Voor de rest cliche gelul en erg nep.

een schijtfilm dus!

avatar van wade
kijkt lekker weg, aardig verhaal, mooie auto's

een vette film met vette auto's

avatar van 606
angiie schreef:
een vette film met vette auto's

dat vond ik ook en goede acteurs

3,5 ster

avatar van Minority_Check
ik vond de auto's juist gaar
er zijn veel betere auto's dan de GTO
race scenes waren wel aardig
acteurs waren ook oké
de verhaal was ook best leuk om te volgen

avatar van DIXI

nou eens kijke of dit beter te pruimen is dan Torque.

Hopper is wel ok (wanneer niet eigenlijk), maar het voorspelbare verhaaltje gaat naarmate de film vordert nogal de keel uithangen. Helaas weet de film ook niet te kiezen tussen ofwel de vader-zoon relatie, of het hippere gedeelte tussen de opa en de kleinzoon, waardoor het geheel gaat zwalken en je nooit echt mee gaat leven...

avatar van DIXI

idd, de film kon me niet echt boeien, ben op een gegeven moment gaan zappen. Geef dan ook geen sterren want heb m niet helmaal gekeken. Misschien later eens, heb m in de kast liggen kwam ik net achter.

avatar van Betamax
Matige film met een gammel verhaal.
De voertuigen waren matig, de jappaners uitzonderlijk lelijk en de amerikanen op de oude GTO en die ene Tahoe na ook niet veel soeps.
Voor filmliefhebbers niets en voor autoliefhebbers ook niet veel.
2* (voornamelijk vanwege de borsten van Nadine Velazquez) .

Deze film leek wel het kleine broertje van F&F.
Ach, het is best geinig om te bekijken voor tussendoor, maar verder stelt het niet veel voor. Beroerde acteurs, dat viel vooral op.