The Reluctant Debutante (1958)

Alternatieve titel: Het Weerspannige Bakvisje

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Rex Harrison, Kay Kendall en John Saxon

Lord Broadbent (Harrison) is een jolly good fellow aan wie het gedoe van party's, soirees en debutantenbals goeddeels voorbij gaat. Dat treft niet want in Groot-Brittannië is net 'het seizoen' aangebroken. The happy few trekt en masse van bal naar bal, of gaat voor de afwisseling naar Ascot of het toen nog chique Wimbledon. Broadbents kersverse vrouw (Kendall) probeert intussen de dochter uit zijn eerste huwelijk te koppelen aan een lordship van niveau. Dochterlief (Dee) valt voor de normale jongen Parkson (Saxon) met wie Broadbent het meteen uitstekend kan vinden.