Avalanche Express (1979)

Verenigde Staten / Ierland
Actie / Thriller

geregisseerd door Monte Hellman en Mark Robson
met Lee Marvin, Linda Evans en Robert Shaw

Generaal Marenkov, de topman van de KGB, wil naar het westen overlopen om de inzet van Russische biologische wapens te voorkomen, maar topspion Bunin heeft hem in de gaten. Marenkov probeert Bunin met behulp van de CIA in de val te lokken in de trein van Milaan naar Amsterdam, waar beide partijen een hevige strijd uitvechten en de Russen zelfs een lawine veroorzaken om de trein te laten stoppen.

avatar van Wembleyfever
Laatste film met Robert Shaw, die stierf tijdens de productie, evenals regisseur Mark Robson.

avatar van Left4Dead
Vooral de slechte editing is een drama (knip- en plakwerk op kleuterschoolniveau). Daarnaast is het verhaal traag, repeterend en het script menigmaal tenenkrommend.
Het lage gemiddelde hier op MM en op IMDB is volkomen terecht.
deze kan men gerust links laten liggen, daarmee zul je niets gemist hebben uit filmland.

niets mis mee oude actie film met oude kast lee marvin robert Shaw and mister mannix mike connors geen films voor de wat jongere generatie want dit zijn echte films voor de oudere generatie. die houden van actie en de rest niet naar kijken. zoals de oude films altijd waren zonder al te veel gedoe. de ene beter dan de andere. maar je vind deze film niet in belgie of nederland op dvd jammer.