ad

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Annette Apon

Met onder meer: en Elisabeth Andersen

IMDb beoordeling: 6,4 (33)

Releasedatum: 28 januari 1982

Over Golven

Vrije verfilming van de gelijknamige roman van Virginia Woolf. De zes hoofdpersonen ontmoeten elkaar in een restaurant in Londen en halen herinneringen op aan de gelukzaligheid en de onschuld van hun kinderjaren. Heden, verleden, fantasie en werkelijkheid vloeien geruisloos in elkaar over.

Golven verschijnt 22 november op dvd (Filmfreak). Verwachte winkelprijs: € 19.99.

avatar van Soeperman87

Soeperman87

...maar niemand die deze film ooit heeft gezien?

avatar van robertus65

robertus65

Ik heb deze film gezien en ik geef de meer dan 50.000 moviemeters leden groot gelijk, bespaar je de moeite. Dit is een experimentele film die zéér weinig mensen zal aanspreken. In deze film zit geen enkele dialoog.

Er is te zien hoe personen teksten voorlezen in een zaal. Daarna verplaats het gezelschap zich naar een diner en we horen de gedachte één voor één van de personen over het één en ander, dit begeleid door muziek. Er gebeurt dus eigenlijk niks, geacteerd wordt er ook niet en er zit geen verhaal in. Edwin de Vries is een van de weinige bekende gezichten en Arjan Ederveen (met bos haar) is ook nog enkele seconden in beeld.

Ik ben de trotse bezitter (ahum) van de inmiddels delete DVD.

Film heb ik niet uit kunnen zitten, erg pretentieus allemaal..

De DVD heeft als extra's de mooie soundtrack apart, plus oa een interview met de regisseuse, wat opzicht dan wel weer veel interessanter dan de film zelf is, lol..

Leuk voor de collectie.

opzich

avatar van Prinz

Prinz

Ben wel geïnteresseerd in deze als iemand er van af wil.

avatar van Dievegge

Dievegge

In essentie wordt het boek voorgelezen met wat beelden erbij als illustratie. Het zijn voornamelijk interieure monologen, wat erg moeilijk om te zetten is in beeld. Interessant is wel de muziek van Louis Andriessen.