Zappa (1983)

Denemarken

geregisseerd door Bille August
met Adam Tønsberg, Morten Hoff en Peter Reichhardt

Kopenhagen, jaren '50. Steen (Peter Reichhardt), Bjørn (Adam Tonsberg) en Mulle (Morten Hoff) vormen een clubje en één van hen heeft invloed over de ander en veroorzaakt een grote daad van geweld. Ze moeten er samen uitkomen, of ze willen of niet, en ze leren dat zulke daden grote gevolgen kunnen hebben.

Veel over gehoord, helaas niet (ondertiteld) op dvd.

avatar van xangadix
Het is lang geleden dat ik deze film gezien heb. Zappa was de piranha van een van de hoofdrollen, kan ik me nog herinneren. Ik vond het destijds, ik zal een een jaar of 13 zijn geweest, een goede film.

In Amerika kan je hem in het Engels ondertiteld krijgen, samen met Tro, håb & Kærlighed op 1 dvd.

Thanks. Zeker verkeerd gekeken of net uit.

FisherKing
Release date 27-April 2004.

FisherKing
xangadix schreef:

Is inderdaad het vervolg op deze film.

avatar van Phantasm
Leuke jeugdfilm om een keer gezien te hebben.