• 8.556.699 stemmen

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Arch Nicholson

Met onder meer: John Jarratt, Nikki Coghill en Max Phipps

Plot Dark Age

"Death is only one bite away."

Een parkopzichter (John Jarratt) gaat achter een moordende krokodil aan, om te zorgen dat het dier niemand meer vermoordt. Hij wordt hierbij echter tegengewerkt door een groep aboriginals die het dier vereren.

imageimageimageimageimage

Vreselijk bagger uitgevoerd.

Acteerwerk om te janken.

avatar van stephan73

stephan73

Film valt hartstikke mee.
Dark Age weet op een leuke manier een nogal standaard "giant crododile" film te mengen met Aboriginal mythen.
Naast enkele niet zulke goede effecten (de makers hebben in somige scenes niet eens de moeite genomen om een bewegende nep-krokodil te gebruiken), zitten er ook enkele scenes in die zeer realistisch zijn (het fragment waarin een klein jongetje door de krokodil wordt verslonden).

avatar van keimpeS

keimpeS

Ik vond de film ook best te doen, een echte Australische expoition film. Beetje het Jaws idee maar dan met een uit de kluiten gewassen krokodil. Wel grappig dat Nikky Coghill ook bekend is van series als neighbours, flying doctors etc..

avatar van joolstein

joolstein

Enigszins vreemde Australische eco-horrorfilm. Een Australische parkwachter die de krokodillenpopulatie in Australië in stand moet houden, krijg te maken met een reuzenkrokodil, lokale jagers, autoriteiten en Aboriginals. En die gigantische moordende zoutwaterkrokodil aan het werk was best gewelddadig en bloederig te noemen. Het is denk ik ook één van de weinig films waar kinderen evenmin veilig zijn! Maar gek genoeg is het niet de de opzet van de film! Het kernverhaal van de film draait om het respecteren en behouden van de Aboriginals cultuur De krokodil beschermen versus vermoorden oftewel Aboriginals vs. kolonisten. Een onderwerp wat rond 1987 wel vaker werd behandeld denk bv. aan de Australische band Midnight oil (het liedje beds are burning) Het maakt de film net even anders waardoor het een vrij goede Croc-film is geworden!