Attack Force Z (1981)

Alternatieve titels: The Z Men | Een Geheim Oorlogscommando voor Speciale Opdrachten

Australië / Taiwan
Oorlog

geregisseerd door Tim Burstall en Jing Ao Hsing
met John Phillip Law, Mel Gibson en Sam Neill

In Australië werd een Special Force Unit opgericht, die in WOII ruim 300 operaties uitvoerde. Op een Japans eiland worden overlevende van een Amerikaans neergestort vlietuig gevangen gehouden. Captain P.G. Kelly is de leider van een Special Force Unit bestaande uit 5 harde commando's, die de overlevenden moeten redden. Het is voor Kelly zijn eerste missie als leider en sergeant Costello blijft hem daar aan herinneren. Eenmaal een tijdje op het eiland, blijkt de missie toch niet zo gemakkelijk te zijn. Inwoners van het eiland schieten te hulp, maar dit lijkt de missie alleen maar meer in gevaar te brengen.

Een van de onbekendere Mel Gibson films.
Redelijk onderhoudend oorlogsdrama.

avatar van Richard1189
Idd, Mel nog in een Australische productie maar ook Sam Neill was hier Australië nog niet ontgroeid. Allebei nog ver van de status die ze later zouden krijgen.
Best een realistisch verhaal.

Lad
Best een redelijke, goede film.

avatar van Justinw
Wil hem wel kijken maar heb alleen een versie met zeer slechte beeld kwaliteit. Misschien later eens proberen.

avatar van Phantasm
Leuke oorlogsfilm die lekker wegkijkt.