Wild Rebels (1967)

Actie

geregisseerd door William Grefe
met Steve Alaimo, Willie Pastrano en Jeff Gillen

Na vele ongelukken gooit de snelle autocoureur Rod Tillman de handdoek in de ring en sluit zich aan bij een gewelddadige motorbende. Rod zal een belangrijke rol spelen bij de volgende illegale klus van de motorrijders.

avatar van otherfool
Door MST3K's bots en Joel nog door te komen, maar als film is dit natuurlijk bedroevend. Met name de shootout aan het eind is zo knullig in elkaar gezet... amateurisme ten top.

1,5*.

avatar van Vinokourov
Die gangster schoot toen ie uit de bank kwam, wel 3 meter naast en toch raak! Erg slecht over het algemeen. De muziek was voor de verandering (in al zijn suffigheid) nog best leuk om te horen. 1,5*

Meneer Bungel
Tot op zekere hoogte eens met de bovenstaande meningen, want vooral de actie is ontzettend knullig, maar toch heb ik mij wel kunnen vermaken. De hoofdrolspeler deed me denken aan Elvis, die in zijn films ook graag een potje mocht zingen; leuk, net als de rest van de soundtrack! Verder is het hele sfeertje van de film aangenaam, zijn de bad guys netjes verdeeld in drie duidelijke persoonlijkheden (de 'slimme', de 'gewelddadige' en de 'domme') en spat er toch een zeker plezier van het scherm. Ook het slot in de vuurtoren is leuk gedaan.

De (enorme, wees gewaarschuwd!) knulligheid in acht genomen, is dit toch een leuke eerste kennismaking met de 'Savage cinema'-box.

2,5*.

avatar van mrklm
Een waardeloos script met talentloze acteurs die hun dialogen vaak onverstaanbaar uitspreken, maar de incompetentie van de regisseur is ook zeer nadrukkelijk te zien in de continuïteit. Uiteraard gaat het hier om leden van een motorbende die een serie knullige overvallen plegen en een racer die zich laat inlijven als chauffeur. Niet dat hij snel hoeft te rijden, want het gaat allemaal op z'n elfendertigst. Dat is niet alleen belachelijk, maar ook stomvervelend, alhoewel deze film in licht bedwelmde toestand mogelijk zo slecht is dat er een zekere amusementswaarde valt te ontwaren. Het is mij niet gelukt...