The Wild Life (1984)

Drama / Komedie

geregisseerd door Art Linson
met Chris Penn, Ilan Mitchell-Smith en Eric Stoltz

Vier vrienden staan op de rand van de volwassenheid en moeten zo langzamerhand belangrijke keuzes gaan maken. Helaas lukt dat nog niet al te best, en vooral Bill ontdekt dat alleen wonen moeilijker is dan hij had gedacht. Ook het wilde duo Tom en Jim komt in moeilijkheden, en Anita wordt verliefd op een oudere man.

Standaard tienerfilmpje.
Heeft niet veel om het hand.
Leuke wegkijker meer ook niet.

avatar van brucecampbell
Een film die een beetje in het verlengde ligt van Fast Times At Ridgemont High maar niet van hetzelfde niveau is. Chris Penn in een gelijkaardige rol van zijn broer Sean en qua uiterlijk leken ze ook heel erg op elkaar toen.
Leuke wegkijker maar meer niet.

avatar van Filmkriebel
It's casual

Toch een leuke film met enkele geslaagde grappen en grollen. Zo waren de scène in de tietenbar en de party op het einde ware hoogtepunten. You do not put a poodle in the microwave Alleen jammer dat de personages allemaal erg oppervlakkig blijven, maar dat hoort bij de 80s sfeer die de film uitstraalt. Een vast verhaal zit er niet echt in. Wild Life volgt een aantal studenten op de voet een aantal weken voor de school herbegint. Daarbij is de zoektocht naar onafhankelijkheid, vrijheid en een lief de rode draad.

De inmiddels overleden Chris Penn (broer van) deed me denken aan die onvolwassen kerel uit "Dazed and Confused" die ook bijna 30 was en nog op school zat. Het was allemaal wel leuk en onbezorgd al hoef je er ook niet teveel van te verwachten. De verschillende personages zijn echter sympathiek genoeg, en de kleine verhaaltjes rondom hen boeiend genoeg voor een leuke avond en een reis terug naar de jaren '80.

Brengt me bij het laatst punt hierover : de DVD. Er is namelijk geen, omwille van auteursrechtenproblemen met de soundtrack. Als je goed zoekt, zul je ongetwijfeld in de grotere videotheek nog een VHS tape terugvinden. Ik hoop dat die toch binnenkort een DVD-release kent.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vrij onbekend filmpje dit? en ook enkel op VHS te vinden.
Gelukkig vond ik een VHS rip op het internet en heb ik dit vermakelijk stukje film mee kunnen pakken.

Vrij simpele verhaallijn maar door het gemiddelde acteer niveau was de film boeiend en leuk genoeg om uit te zitten tot het einde.

The Wild Life is natuurlijk niet te vergelijken met Fast Times at Ridgemont High maar ook zeker geen reden om te laten liggen

fast times- rip off met broerlief. Wel aardig, meen ik me the herinneren.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Na Fast Times op de zelfde avond opnieuw gekeken te hebben werd het voor mij ook wel weer eens tijd voor The Wild Life.
The Wild Life is mede dankzij Chris Penn een vermakelijke zit geworden, het is niet een film die in de buurt komt van Fast Times maar het is tegelijkertijd ook totaal geen vervelend kijkvoer.
Ilan Mitchell-Smith zet zijn rol trouwens ook erg leuk neer, duidelijk talent op jonge leeftijd.

3 sterren blijven wat mij betreft zeker te weten 3 sterren.