Little Darlings (1980)

Alternatieve titel: Laat Je Niet (Mis)verleiden

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Maxwell
met Tatum O'Neal, Kristy McNichol en Matt Dillon

De vijftienjarige meisjes Ferris (Tatum O'Neal) en Angel (Kristy McNichol) denken dat ze de laatste maagden zijn op zomerkamp en wedden erom wie het eerst een jongen kan schaken. Randy (Matt Dillon) van het naburige jongenskamp blijkt behulpzaam.

avatar van narva77
En ik maar denken dat dit 1 van de Porky's was. Kon hem al niet vinden

avatar van MaryCorleone
Als tiener gekeken en genoten van deze film! Leuke herinneringen maar al lang niet meer gezien...

Me to!...Was ongeveer de leeftijd die Kristy en Tatum destijds hadden in de film toen ik hem zag. Het verhaal over hoe hard meisjes onderling kunnen zijn en hoe ver je kan gaan om er maar bij te horen. Clou van het verhaal was notabene dat degene die het echt had gedaan zei tegen de rest van niet en visa versa. Matt Dillon bleek schattig en die stem.........
Ook Armand Assante was erg appetijtelijk.

FisherKing
De Nederlandse titel is erg aantrekkelijk

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit inmiddels nogal gedateerde werkje mist vooral humor. Ook het dramagedeelte is weinig bijzonder. Kindsterretje O'Neal ten spijt. Gemiddeld.

Vandaag nog eens gezien , blijft een goede film
De nederlandse titel is gewoon stom

avatar van goongumpa
Kristy McNichol (verder nooit iets van gezien) is werkelijk fe-no-me-naal in deze film. Zo'n jong meisje, maar heel de film staat zij op het allerhoogste niveau te acteren. Of ze nu grappig moet zijn, triest of boos, street smart, of juist verlegen, alles kan ze. Absolute topmoment is de scène op de schommels -- hoe ze iets wil zeggen, maar het er niet uitkrijgt, en het uiteindelijk praktisch helemaal uitdrukt met gezichtsuitdrukkingen, alvorens in huilen uit te barsten. Je snapt me wel: het is een natuurtalent.
Verder is het ook gewoon een goede film, omdat hij zo eerlijk en open is, en je geen moraaltje opdringt... Dat terwijl het toch een enigszins gevoelig thema behandelt. Dat stoere gepraat over seks en de vage fascinatie, maar ook angst en de twijfels... En hoe het dan echt is, die eerste keer. De meeste mensen zullen er wel iets in herkennen, vrouwen en meisjes vast nog wel meer.
In de jaren '70 en (vooral vroege) jaren '80 konden dit soort open vertellingen over seks nog. Nu zou je met zo'n script niet hoeven afkomen bij een grote studio in Hollywood. Echt jammer, want deze film vertelt je een eerlijk verhaal, over de echte problemen van tieners, met personages die je gelooft. 4*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vooral onder de indruk van Kristy McNichol, zij weet haar personage zo levensecht neer te zetten dat je als kijker totaal geen moeite hoeft te doen om je in te leven in haar rol. Ook Tatum O'Neal was een leuke tegenspeelster en de film ademt met tijden een heerlijke zomerse sfeer uit.
Luchtige situaties worden afgewisseld met serieuze elementen en daar slaagt Little Darlings zonder moeite in.
De film is niet zo cheesy als dat je in eerste instantie misschien verwacht.

Schijnbaar komt er hier een remake van(Totaal overbodig!) Maar op IMDB zijn nog geen datums bekend.

Ik moet nodig meer zien van Kristy McNichol, de hele film dacht ik al dat ze mij bekend voorkwam maar ik had geen idee waarvan, later kwam ik erachter dat ik haar kende uit de sitcom Empty Nest.

3,5 verdiend deze film zonder twijfel.