Alice's Adventures in Wonderland (1972)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Muziek

geregisseerd door William Sterling
met Fiona Fullerton, Michael Crawford en Ralph Richardson

Het meisje Alice luistert naar het voorlezen van haar zusje, als ze opeens een wit konijn met een enorm horloge rond ziet rennen. Ze volgt het dier en valt in een diep gat, waarin ze een deurtje vindt. Met behulp van een krimpdrankje kan ze naar binnen en komt ze in een wonderlijke wereld terecht. Ze ontmoet allerlei buitenissige figuren zoals een opiumrokende vlinder, de ondeugende Cheshire Kat en een levend kaartspel, dat geregeerd wordt door de wrede Hartenkoningin.

avatar van stephan73
Ik had hier nog aardig wat van verwacht, maar helaas.
De decors en kostuums zijn werkelijk prachtig, maar de liedjes doen mij niets.
Toch maar eens de boeken van Lewis Caroll lezen, er moet toch iets zijn wat de verhalen van Alice goed maken?

PS: Wat lijkt Fiona Fullerton toch erg op Kirsten Dunst in deze film!