Free and Easy (1930)

Alternatieve titel: Easy Go

Komedie / Muziek

geregisseerd door Edward Sedgwick
met Buster Keaton, Anita Page en Trixie Friganza

Elmer Butts (Buster Keaton) is door het stadscomité aangesteld als manager van Elvira Plunkett (Anita Page), de mooie miss Gopher City, Kansas. Samen met haar bazige moeder en haar manager, die heimelijk verliefd op haar is, vertrekt Elvira naar Hollywood om een bekende actrice te worden.

Hoewel ik moest wennen aan zijn stem (ik had me die op één of andere wijze anders voorgesteld), vond ik Buster Keaton's eerste talkie zeker niet tegenvallen. Wel komt de slapstick (m.i. toch zijn sterkste kant) wat meer op de achtergrond, omdat men in de begintijd van de talkies o zo graag woordgrapjes wilde horen. Desalniettemin een erg leuke film met als hoogtepunt de toneeloptredens van Buster met moeder Plunkett. Hilarisch!

avatar van matthijs_013
Inderdaad, ik had verwacht dat zijn stem wat zwaarder zou zijn. Het was een leuke film over het maken van films in Hollywood in de jaren 30. Het werd echter langzamer steeds meer langdradig. Wel een leuke cast (niet te vergeten Anita Page - de laatstlevende (volwassen) actrice uit de stomme film).