The Defender (2004)

Verenigde Staten / Roemenië / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Dolph Lundgren
met Dolph Lundgren, Jerry Springer en Loredana Groza

De wereldwijde oorlog tegen het terrorisme zet zich voort. De VS wil van geen wijken weten en zet de strijd verder. Lance Rockford (Dolph Lundgren), een man met een uitstekende staat van dienst, komt voor situaties te staan die ingaan tegen zijn eigen geloof...

avatar van citybird
Dolph Lundgren als regisseur, als dat maar goed afloopt.

En Jerry Springer als president van Amerika. Als dat maar goed afloopt!

djelle
Ach, de staat is toch al om zeep... Arnie is gouverneur en Bush is president... Veel rampzaliger kan het al niet worden.

Op imdb staan tot nu toe alleen maar positieve reacties over deze film, Dolph schijnt oog te hebben voor regie, ik laat me verrassen, zijn laatste film Retrograde vond ik echt nix, goedkoop en nep, te slap veraal en slecht geacteerd, maar deze schijnt er goed uit te zien ondanks het lage budget van schijbaar 8 miljoen, ik laat me verrassen, ik denk dat hij zelf dat het een goede film is, we zullen zien

avatar van Quentin
Matige film, verhaal stelt niets voor en het begin is wat saai, Lundgren is om aan te zien maar de bijrollen zijn matig bezet, cinematografie en regie zijn wel ok voor een low-budget film van dit niveau. 1,75*

vehraal stelt wel wat voor ,
uhm zo slecht is het niet.
dit is weer eens een beteren van dolph.
ben het wel eens deze film is geen super film
maar gewoon een goede film.
je moet het verhaal goed volgen anders
weetje niet meer waar over het gaat,

3 1/2 sterren ***

avatar van Quentin
yello26 schreef:
vehraal stelt wel wat voor ,
uhm zo slecht is het niet.
....
je moet het verhaal goed volgen anders
weetje niet meer waar over het gaat,
Weet nog precies hoe het ging, maar het stelde niets voor, net zoals de film.

pfffffff smaken verschillen zullen we het daarop houden.

ik wach wel op een film met jou in de hoofdrol
wie weet word dat wel een kas kraker,!!! haha lol

avatar van as
as
yello26 schreef:
pfffffff smaken verschillen zullen we het daarop houden.

ik wach wel op een film met jou in de hoofdrol
wie weet word dat wel een kas kraker,!!! haha lol
Tja .....nou..lachen.

avatar van DiDa
Toen The Defender uitkwam in VS kreeg deze zeer positieve reacties. De verwachtingen waren dan ook heel hoog van mijn kant. Misschien wel iets te hoog...

The Defender is tevens het regiedebuut van Dolph Lundgren. Ik moet zeggen dat de regie niet verkeerd is. Dat had ik niet verwacht van Lundgren. De cinematography is goed en Lundgren weet ook hoe hij actie moet maken met een low-budget. Het levende bewijs dat dit dus wel mogelijk is.
Lundgren heeft een vermakelijke actiefilm afgeleverd, maar toch had ik na afloop een beetje een tegenstrijdig gevoel. De film was goed voor een Lundgren film, maar toch.....

De actie is te eendimensionaal en er ontbreekt een goede bad-guy. De enige vijand zijn de soldaten die proberen het hotel binnen te vallen. Dat wordt op een gegeven moment een beetje eentonig. Net zoals de actiescenes. Het gaat puur om soldaatjes schieten. Lundgren deelt maar een paar klappen uit, de rest is puur schietwerk. Maar ja wat wil je met een low-budget movie.

Als ik de film beoordeel als een Dolph Lundgren movie en als ik zie wat Lundgren er als regisseur van gemaakt heeft met zo weinig geld, moet ik toch concluderen dat dit een redelijk goede actiefilm is. Het ziet er gewoon goed uit. Iets waar Seagal, Van Damme en Snipes nog iets van kunnen leren in deze tijd..... 2.5 ster

djelle
Actiester Dolph Lundgren maakte met 'The Defender' zijn regiedebuut en verraste menig critici door zijn kundige aanpak. Het typische politiek getinte verhaal speelt echter op een stompzinnige manier in op de actualiteit en stelt niet veel voor. De karakters zijn nogal leeg, clichématig en vooral overbodig. Het centrale handelsmerk van Lundgren vloekt met knullige teamplay-actie zoals hier het geval is, en het spectakel komt soms wat rommelig over. De kwaliteit van de actiescenes zijn matig, maar door hun non-stop geaardheid liften ze meteen het geheel toch naar een aangename doorsnee actieprent. Het is groen lachen met Jerry Springer als president. 2,5*

Jezus man! wat vond ik dit slecht zeg man man. Geen verhaal en op den duur staan ze in wat gangen en tussen muren wat om zich heen te schieten zonder enige vorm van richtwerk, nee gewoon in het donker zonder bij te laden dat is knap. En dan het acteerwerk bareuh zeg ik dan. Nee dan vond ik zijn volgende beter. 0.5 geef ik

Nu voor de 3de keer gekeken, vond hem toch wel goed (buiten het soldaatje schieten op het einde dan).
Het verhaal is best goed bedacht, Dolph regisseert ook echt goed, en acteert ook beter dan normaal, de film ziet er ook heel goed uit, kijk maar naar Retrograde, wat een zooi, deze film is kwalitatief toch heel goed, vooral voor een budget van 6 miljoen.
Ik hou het bij 3,5* voor deze film.
Wat vinden jullie eigenlijk, Dolph in Terminator 4?
Mij lijkt hij prima geschikt, als Arnie het dan echt niet wil doen.
laat even wat weten over jullie mening van Dolph in Terminator 4.

100%VANDAMME schreef:
Dolph in Terminator 4?

avatar van Lavigne
hmm zou wel kunnen maar ik zie Dolph toch liever vechten enz.

avatar van happie
djelle schreef:

da's niet om te lachen ik denk dat de de beste terminator zou wezen.. beter dan arnie in ieder geval

kArIzMa_TuRk
ik vond het wel een redelijk goeie film.. Dolph deed het wel goed.. verhaal was ook niet slecht.. ik geef 3***

avatar van Lennert
Wat betreft regie is dit wel Dolph's beste, maar toch viel er van Missionary Man en The Mechanik wat meer te genieten. Ik kan mijn vinger er nog niet compleet op leggen waarom, maar er ontbrak toch gewoon iets hier, ondanks de sterke cast, de veelvuldig aanwezig zijnde (maar toch soms wat saaie) actie en de goeie cinematografie. Misschien was het script toch net iets te ver gezocht, hinderde de soundtrack me, of miste ik wat opzienbarende meer over the top actie?

Maar goed, Jerry Springer deed het goed als president, de film werd nooit echt saai en de actie was wel rauw en bloederig. Een film die in ieder geval laat zien dat Lundgren ook achter de camera iets leuks kan leveren, nu nog een beter script.

Dick2008
Niks voor mij dit soort films, zoals hij ook begint. Keiharde actie. Met Jerry Springer. Niet slecht maar boeien doet het ook niet. 2.0