No Contest (1995)

Canada
Actie

geregisseerd door Paul Lynch
met Shannon Tweed, Robert Davi en Andrew Dice Clay

Een groep meedogenloze internationale terroristen gijzelt tijdens de Miss Galaxy verkiezing de presentatrice Sharon en enkele deelneemsters. De terroristen gebruiken hypermoderne explosieven en zwaar geweld om de eis van tien miljoen dollar in te willigen. In samenwerking met ex-CIA agent Crane, gaat Sharon de keiharde confrontatie aan met de terroristen. Een gewelddadige ontknoping volgt.

wat een ongelofelijke slechte film

avatar van Ibrahim
Inderdaad een hele slechte aktie film.

avatar van jedymaster
vind ik ook zo slecht.

Knap als iemand 'dit' vanavond uit weet te zitten.

avatar van tovenaar
Komop man, Shannon Tweed!

avatar van De Knip
Niet best dit!

tovenaar schreef:

Komop man, Shannon Tweed!
Ik ken wel leukere vrouwen. Dat vrouwtje uit Star Wars bijvoorbeeld. Heb de film dan voor de rest ook doorgspoeld... Is het verder trouwens iemand gelukt dit uberhaupt af te kijken?

gotti schreef:
Knap als iemand 'dit' vanavond uit weet te zitten.
Ik heb hem al eens uitgekeken, en had er niet zoveel moeite mee moet ik zeggen. Ik vind het een vrij genietbare genrefilm. Onderhoudend, veel actie, mooie vrouwen, knallende geweren, ontploffingen enz...

Redelijk standaard formuletje natuurlijk, maar toch weer eens een fijne 'twist' om een stelletje missen gegijzeld te zien worden. Ook leuk om eens een vrouw in de hoofdrol in dit soort van actie te zien spelen, hoewel het erg spijtig is dat Shannon Tweed uiteraard maar zwakjes acteert, maar bon.

Robert Davi casten als "good guy"? Andrew D. Clay als de slechterik? Vond ik hele rare keuzes.

Ach, het is zeker en vast geen meesterwerk en natuurlijk heeft het zijn minpunten, maar al bij al vond ik deze toch één van de betere in zijn soort. Hij heeft me niet zwaar teleurgesteld (zeker niet als genrefilm) en mij een dikke 90 minuten goed geëntertained. Hoe zal ik het zeggen; hij is grotendeels "in orde". 3*

Slechte poster/slechte film. Het eerste voorbeeld vind je hier al. Wat een rotzooi is dit. Verlaagd naar 0.5

djelle
Ik veronderstel dat je hem dus herzien hebt?

avatar van Master Blaster
Ik vind dit een goeie film

kan hier goed naar kijken

djelle schreef:
Ik veronderstel dat je hem dus herzien hebt?

Nope. Verstandiger geworden...

avatar van MarkFish
Het zou wel triest zijn als je deze film voor een tweede keer gaat kijken.

djelle
Ik vind het triest dat iemand na bijna 2 jaar zonder herziening zijn stem verlaagd. Des te meer wanneer ie het bij een eerste kijkbeurt al niet treffelijk gezien heeft (doorspoelen). Swoit, het gaat over een luttel 0,5 puntje maar toch... Bovendien zie ik natuurlijk weer bij nog geen enkele laagstemmer argumenten.

djelle schreef:

Je overleeft het wel denk ik.

Beter lezen, je verdraait m'n woorden...

Ik (en velen met mij lijkt me) lees veel liever een razend enthousiast stuk dan een stuk waar de film de grond in geboord wordt.

gotti schreef:
Tja, da's jouw keuze. Ik lees ook graag een enthousiaste post, maar als een film door meerdere personen negatief wordt beoordeeld heb ik toch graag dat er tenminste eentje met wat argumentatie op de proppen komt. Iedereen kan zomaar een cijfer gooien en/of zitten melken hoe slecht ie wel is. Daar heeft m.i. niemand wat aan.

Gister deze film gezien....en ik moet zeggen wat een tijdverspilling!! Ten eerste zijn de acteurs net een stel poppen die opgezegd praten, het komt totaal niet echt over. Misschien wat nog een beetje echt over kwam waren de gevechten maar dat is dan ook alles. Als iemand neergeschoten werd leek het net of hij danste! Dat vond ik er echt zo dom uitzien. Ook werd er overdreven veel gebruik gemaakt van slow-motion, op momenten waar het eigenlijk helemaal niet paste. En ook heel veeeel scheldwoorden, te veel, een beetje schelden is ok, maar zoveel als hier....pfff.
een 0,5

avatar van megaman
ben het helemaal met je eens xCretin! wat een bagger film! ik heb hem gisteravond ook bekeken op RTL 7 om 22.05 uur. het eerst wat bij me op kwam tijdens het kijken was Die Hard 1. er zijn veel overeenkomsten..alleen vond ik Die Hard veeeeeeeel beter dan deze poepfilm!

niet op DVD kopen dus!

avatar van mikey
Na enige tijd verzandt het waardeloze concept ook nog eens in slappe actie en humorloze dialogen. 1*

avatar van mikey
Debiel nieuws van iemand die overhit raakt: Shannon Tweed is getrouwd met Gene Simmons en hebben 2 kids. Dat las ik in de Volkskrant gisteren.

en altijd dat blauwe licht?