• 11.273 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Ivan Dixon

Met onder meer: Robert Hooks, Paul Winfield en Ralph Waite

Gesproken taal: Engels

Plot Trouble Man

"His friends call him Mr. T. His enemies call for mercy!"

Een privé-detective uit Los Angeles komt midden in een bendeoorlog te staan wanneer hij besluit voor twee bendes te gaan werken.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Wouter

Wouter

De soundtrack is in ieder geval een van mijn favoriete platen aller tijden.

avatar van Bram v. L.

Bram v. L.

Inderdaad van Marvin Gaye!

avatar van menetekel

menetekel

Onbekende, maar buitengewoon vaardig gemaakte aktie film. In het volgende artikel bespreek ik sommige van de beste uit dit jaren '70 genre inclusief Trouble Man: Blaxploitation Movies

avatar van funnyhow

funnyhow

ultracoole film ... met ultracoole soundtrack ! een van de betere blaxploitation films ...

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

T stands for Trouble...

Niet eens slecht. Kiss my BLACK ass... het is belangrijk om te benadrukken dat de ass BLACK is... dat is niet hetzelfde als een gewone ass of een blanke ass. We zitten duidelijk in blaxploitation land, waar de huidskleur wel degelijk een verschil maakt. Mr. T, de Trouble Man uit de titel, is een fixer. Hij lost voor een duit, soms een flinke duit, de problemen van anderen op.... meestal met vuist en wapen. Niemand heeft meer connecties als Mr. T : hij kent de politie, het milieu en iedereen kent Mr. T... ook de gouverneur van Californië zal wel zijn nummer hebben. En als T niet aan het netwerken is ligt hij plat op zijn rug met zijn mooie vriendin on top.

Maar dan komt hij in de problemen wanneer een paar troubleshooters hem in de zak willen zetten voor misdaden die hij niet heeft begaan. Zal Mr. T zich eruit kunnen wurmen?

Het verhaal is erg onderhoudend en veel leuker om te volgen dan ik dacht. Ik vind die 70s sfeer altijd wel goed: die auto's, de kleren en kapsels, het straatbeeld, bowlings, snookerhuizen. Meer had je toen niet nodig om een geslaagde luizige straatsfeer neer te zetten. Trouble Man is blijkbaar ook de ENIGE film waarvoor Marvin Gaye de soundtrack verzorgde...