Despite the Falling Snow (2015)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Shamim Sarif
met Rebecca Ferguson, Charles Dance en Sam Reid

Moskou, 1950. Communiste Katya spioneert in het geheim voor de Amerikanen tijdens de wapenrace van de Koude Oorlog. Voor haar grootste opdracht ooit moet ze de geheimen van opkomend politicus Alexander zien te achterhalen. Ze was op alles voorbereid, maar niet op de liefde die ze voor hem ontwikkelt. Wanneer Katya een keuze moet maken tussen haar passie voor Alexander en haar spionagewerkzaamheden voor haar land, maakt ze de grootste opoffering van haar leven. Een beslissing die Alexander pas dertig jaar later ontdekt.

avatar van Pazmaster
Matige film met 2 constant afwisselende tijdlijnen, het verleden en het heden. In het verleden zien we het verhaal van de spion Katya die de keuze moet maken tussen liefde en spionage. In het heden volgen we Lauren die op zoek gaat naar het ware verhaal van Katya. Langzaam maar zeker komen we erachter wat er met Katya is gebeurd.

Het ziet er allemaal prachtig uit en ook de muziek is mooi, helaas is het verhaal niet al te interessant, het verloopt allemaal een beetje moeizaam. De cast doet haar best maar ook het acteerwerk verloopt wat stroef. Dat de film in het Engels is en er geen Russisch wordt gsproken helpt ook niet echt. Het gaat hier om spionage achter het ijzeren gordijn maar daar was niet veel van te merken. Geen voldoende