Stickmen (2001)

Nieuw-Zeeland
Komedie / Drama

geregisseerd door Hamish Rothwell
met Robbie Magasiva, Scott Wills en Paolo Rotondo

Jack, Thomas en Wayne zijn de Stickmen. Poolen is hun lust en hun leven. Als de eigenaar van hun stamkroeg in de schulden komt, haalt hij de Stickmen over om mee te doen aan een 'high-stake' pool-toenooi.

Ik ga 'm vanavond kijken dus binnenkort is mijn reactie hier te lezen.
Het genre is me echter niet helemaal duidelijk: op imdb noemen ze deze film een drama, maar mij lijkt eerder een komedie.

Het is inderdaad een komedie..
Lekker luchtig filmpje met grappige karakters, af en toe een beetje voorspelbaar, maar dat mocht bij mij de pret niet drukken.***

kappeuter (moderator)
Weinig originele mix van Lock Stock, Tarantino films en Rounders.
Veel grappig doen, maar het niet zijn.
Ontstijgt nergens de middelmaat, desondanks een redelijke film, tenminste als je je verstand op nul zet.

Dat is ook precies wat ik meestal doe op
zondag avond.

verrassend leuke film die ik toevallig een keer uit de videotheek plukte. zeer vermakelijk, zeker als je een beetje een pool-liefhebber bent, want daar zijn niet zo bijzonder veel films over

avatar van danuz
Heb hem een tijdje geleden voor 1 euro uit een 'grabbel bak' geplukt in de videotheek.
De film lijkt een beetje op Lock Stock, maar dan stukken slechter. De pool scenes zijn opzich leuk, maar mochten wel beter uitgewerkt worden....

Toch wel een vermakelijke film , daarom 2,5*

Met het verstand op nul en het blik op oneindig is dit een vermakelijke film, je moet wel even door de pseudo ik-wil-trendy-film-zijn heenprikken.

Maar die paar euro die ik ervoor betaald heb waren het wel waard.

Echt een leuk filmpje over 3 vrienden (en het leuke is dat die gasten lekker van elkaar verschillen) die meedoen aan een underground pool-toernooi..luchtig, leuk, super sfeer in deze Nieuw-Zeelandse film 3.5* is mijn cijfer.

Remi
Leuke komedie. Zelf pool ik ook erg graag, dus dat maakt het wel wat leuker.

Erg leuke film, goede sfeer en goede acteurs. 4*

avatar van treinstel
Erg leuke film, met goed spel van de acteurs.
De gehele film is natuurlijk voorspelbaar en dat hoort juist bij deze film.
Het is geen thriller maar een komedie. Gewoon lekker kijken en ruim 1,5 uur genieten.
De hele mix van gebeurtenissen rond de pool tafels en daarbuiten is prachtig in beeld gebracht. Ik heb me met deze film in elk geval geen moment verveeld.

avatar van funnyhow
je hebt 'the colour of money' en dan heb je de tarantino/ ritchie verfilming ... ( mss vreemde vergelijking )
kwa dialoog en camerawerk kon ik me er wel in vinden ... al was het einde wel verg voorspelbaar
al bij al best te pruimen ... zeker het bekijken waard