The Rage in Placid Lake (2003)

Australië

geregisseerd door Tony McNamara
met Ben Lee, Rose Byrne en Miranda Richardson

De bohemièn-teenager Placid Lake beëindigt de middelbare school en besluit datgene te doen waarmee hij zijn new age-ouders echt op de kast kan krijgen: een maatschappijconforme modeltiener worden. Binnen de kortste keren heeft hij een kort kapsel en een net pak, plus een carrière in het verzekeringswezen, maar zal hij deze levensstijl vol kunnen blijven houden?

avatar van bioscoopzaal
Bijzonder geestige en messcherpe tienerfilm. Ben Lee is ontzettend grappig als de cynische Placid Lake en vooral in de scènes met zijn beatnik-ouders ("It hurts me when you say this") is hij op z'n best. Ook de knappe Rose Byrne en Garry McDonald (als de gefrustreerde kantoorslaaf Doug) zijn hilarisch. Over de hele lijn doet de film een beetje aan Rushmore denken, maar dan net iets minder bitter.

Laat je trouwens niet afschrikken door de ronduit afschuwelijke dvd-hoes, The Rage In Placid Lake is echt een aanrader.

4 sterren.

hehe, dit is weer eens een andere comedie
erg grappig en zeer verrassend!

erg sympathieke film met een leuk hoofdpersonage en fijne luchtige humor

toffe film vooral het einde is echt cool

avatar van matthijs_013
Een van de droogste films ooit. Altijd grappig iemand te zien die eigenlijk om (bijna) niks in zijn leven geeft, het zich realiseert en er mee kan leven. Echt hilarisch gewoon. Ik heb echt keihard gelachen bij deze film (ik kwam niet meer bij toen hij vanuit het niets zijn vader nat maakte met zijn drinken en hem vervolgens luchtig uitschold) . Echt top! Dit is nou mijn soort humor

*4,5

Op weg naar volwassenheid kiest een tegendraadse jongeman tot ongenoegen van zijn vriendin een levensstijl, die radicaal botst met die van zijn hippieouders. Goed beschouwd voelt hij zich evenwel nergens op zijn plaats.
Een wat aparte komedie, want naast grappige situaties, kent de film ook een aantal pijnlijke momenten. Over het geheel genomen een onderhoudende film, waarin de leukste rollen zijn weggelegd voor Rose Byrne en Miranda Richardson.