• 10.590 nieuwsartikelen
  • 8.967.490 stemmen

Arahan Jangpung Daejakjeon (2004)

Actie / Komedie | 114 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titel: Arahan

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Seung-wan Ryoo

Met onder meer: Ryoo Seung-bum, Yoon Soy en Ahn Sung-ki

Gesproken taal: Koreaans

Plot Arahan Jangpung Daejakjeon

"Unmeasured ultimate power, He is the Last Hope!"

Sang-hwan is een jonge politieagent die zijn onervarenheid compenseert met zijn overweldigende drang naar gerechtigheid. Hij komt in contact met de Chilson, een groep oudere burgers met Taoistische superkrachten, en hun mooie leerling Eui-jin. Sang-hwan komt door deze groep op het juiste spoor om zijn ongeloofelijke geestelijk energie tot ontplooiing te brengen. Samen met Eui-jin begint hij het op te nemen tegen de misdaad.

avatar van GerwinF

GerwinF

Wel leuke film met een grappige/klunzige hoofdrolspeler. De actie en vechtscenes zijn vergelijkbaar met Crouching Tiger Hidden Dragon, dus verwacht veel wirework en zwaardgevechten. Wat ik een beetje jammer vindt is dat de film voornamelijk het laatste half uur zichzelf een beetje te serieus neemt.

Voorlopig 3.5 sterren.

Ps. de Special Edition Dvd is echt supermooie uitgave, ik zou er bijna 4 sterren voor geven

avatar van balosa

balosa

de vechtscené's zijn wel gaaf, deed me beetje aan Dragonball Z denken (met die zwevende stenen), verder beetje overdreven maar wel grappig 3.5*

avatar van J.T.O

J.T.O

Comedy is erg geslaagd, hoewel de serieuse drama echt eruit moest. De humor vond ik zo tof en subliem gedaan, goede acteurs. Maar de gevechten zien er soms niet zo best wel, terwijl de meeste toch wel leuk om te zien was.

3.5

avatar van The Lexx

The Lexx

idd wel leuk Koreaans actiefilmpje voor tussendoor.

3.5 * dus ruim voldoende

avatar van korean85

korean85

Gewoon kijken deze film zeer vermakelijk.

avatar van pylger

pylger

niet onaardig, een beetje amateuristisch soms.

En van die aziatische humor snappen wij westerlingen soms toch niets. Actie is redelijk

toch 2 sterren

avatar van T.Bos

T.Bos

Grappige oosterse actiefilm met met een vette knipoog naar allerlei films. Jammer genoeg zakt de film wat in elkaar tegen het einde toe, vooral door sommige trage scenes en de scriptschrijver de inspiratie kwijt was om er een samenhangend plot van te maken. Als liefhebber van dit soort films heb ik me aardig vermaakt. 3,5*

avatar van Villevalo23

Villevalo23

De film was op momenten wel aardig, vooral de humor was genieten geblazen. Helaas duurde het richting het einde allemaal wat lang en verdween er toch iets van de luchtigheid die deze film juist het kijken waard maakt.

avatar van viewtiful

viewtiful

Best wel aardige film, vooral het eerste gedeelte vond ik zo vet gewoon. Deed me een beetje denken aan de game Prototype [dat die vrouw zo over die gebouwen rende], maar het midden gedeelte is wel een beetje traag. Leuk filmpje voor tussendoor [naja duurt dan nog bijna 2 uur]

stinissen (crew films & series)

Geef mijn maar de thrillers en de drama's uit Zuid-korea dat is meer m'n genre.

avatar van Raffael77

Raffael77

Aardige film.

avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

• 1950 stemmen

Vrij slechte film met hele slechte CGI en uiteindelijk ook een waardeloos plot.

avatar van Metalfist

Metalfist

Aangename verrassing

Ik had Arahan een tijd geleden gekocht in de Free Record Shop omdat ik nog een 5e film voor de 5 voor 10 euro actie nodig had. Een plot was er niet en de hoes van de DVD leek zich meer te concentreren op het feit dat er welgeteld 16 trailers op de DVD staan + Arahan in kleinere letters. Ik wist zelfs niet zeker of de film die ik gekocht had dezelfde was als dit...

Toch ben ik blij dat ik hem heb meegepakt want Arahan is een zeer vermakelijk filmpje. Ryoo zorgt ervoor dat zijn film aanvoelt als een lichtere versie van Stephen Chows Shaolin Soccer of Kung Fu Hustle. Ik zeg lichter want Arahan is toch wel af en toe iets minder. Vooral qua verhaal voelt het allemaal nogal geforceerd aan. De film begint vrij luchtig en dat blijft ook maar jammer genoeg wordt het naar het einde toe allemaal wat te serieus en verdwijnt de humor ook compleet. Spijtig, want als men dit niveau had kunnen volhouden had er wel eens een dikke 4* in gezeten. De reden waarom ik dan toch nog een 3.5* geef is omdat de rest van de film, met name de special effects, er netjes uit ziet. Over het algemeen worden de effecten als slecht beschouwd maar eerlijk gezegd, het paste lekker bij het sfeertje van de film. Allemaal vrij kitscherig maar vaak wel erg netjes, wederom eenzelfde gevoel als bij Chow. Maar dit soort kung-fu films zou niets waard zijn zonder een aantal coole gevechten en dat heeft Arahan in overvloed. De zwaarden vliegen in het rond, de hoofdrolspelers ook en af en toe wordt er zelfs nog met stenen gesmeten. Jammer dat de film op het einde te lang doordraaft op de uiteindelijke confrontatie tussen de good guys en de bad guy.

Nu zie ik van tijd tot tijd wel eens graag een Aziatische film maar echt thuis ben ik niet in die tak van de cinema. Geen idee dus of er eigenlijk echt bekendere acteurs tussen zitten maar ik denk het niet. Toch bewijst de cast dat je niet bekend moet zijn om een deftige prestatie neer te zetten. Seung-beom Ryu neemt de hoofdrol van klunzige flik op zich en wederom was de link met Chow nogal vrij snel gelegd. Soortgelijke personages maar Ryu moet maar een beetje onderdoen. De klunzige scènes komen niet altijd even goed uit de verf, daar is de humor soms wat te banaal voor, maar voor de rest komt hij wel vrij goed in de film over. Iets wat volgens mij alleen maar te danken is aan So-yi Yoon. De scènes die ze samen hebben zijn bijna altijd geslaagd en het eindgevecht is ook amusant om te zien hoe ze elkaar elke keer van een gewisse dood redden. Het minste was Doo-hong Jung die de rol van bad-guy vertolkt. Op zich wel een cool personage en hij zag er ook wel cool uit maar door het gebrekkige plot krijgen we niets diepgang, verwacht niet dat dat bij de andere personages wel is maar nu voelt Jung gewoon aan als een extreem nutteloos personage. Ach, voor de rest is de film wel vermakelijk maar dat is ook wel te danken aan de hilarische Seven Masters, die technisch gezien maar met 5 zijn zoals Sang-Hwan in een intelligent moment opmerkt. Vooral de twee die op televisie komen in zo'n psychic show zijn erg leuk.

Een verhaal moet je hier niet verwachten en hetgeen je dan effectief krijgt is redelijk zwak maar Arahan moet het vooral hebben van zijn cast, zijn humor en de effecten en die zitten, gelukkig, over het algemeen wel goed. Leuk vermaak voor een paar euro dus.

avatar van Tommeh

Tommeh

The Matrix meets Dragonball Z meets The Karate Kid. Ik kon er vrij weinig mee.

avatar van ikkie01

ikkie01