End of the Line (1987)

geregisseerd door Jay Russell
met Kevin Bacon, Holly Hunter en Wilford Brimley

Twee spoorwegwerkers van Clifford worden helden wanneer zij een locomotief kapen om tegen de sluiting van het plaatselijke spoorwegbedrijf te protesteren. De twee gaan een grensoverschrijdend avontuur aan om waardigheid, trots en banen van de burgers van de kleine stad te herstellen.

avatar van SuperSideSwipe
Het duurt best een tijd voordat het duidelijk wordt waar deze film naartoe wil gaan. Maar op slot als je eenmaal ziet wat de bedoeling is, wordt het allemaal best voorspelbaar.

In zijn geheel is het best een lief filmpje, maar niet heel erg bijzonder. Wilford Brimley is wel een acteur die ik graag mag, en ook mede de reden dat deze film nog best te pruimen is. De beste stukken uit deze film zijn dan ook die leuke oude Hillbilly dialogen tussen Hem en zijn vriend.

Als je de wat slomere films kunt waarderen is deze best het bekijken waard.

P.s. Kevin Bacon speelt ook nog een middelgrote rol in deze film, (voor de liefhebbers)

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een vermakelijk filmpje.
Vond de film niet traag wel soms wat langdradig maar niet op de manier dat het irriteerd.
Het verhaal is leuk bedacht misschien simpel maar toch weeris wat anders dan de meeste standaard verhaaltjes.
Acteren was best om aantezien en de nodige humor zit er ook in niet heel veel maar wel precies genoeg om het verhaal wat leuker in beeld te brengen.
3,5 sterren omdat ik vind dat deze film dat best verdiend.

avatar van hannes64
Deed me een beetje hier aan denken.

Ook iets met een trein...maar dan een tikkeltje anders.
Geinige film.
Meer ook niet.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Film voor de 2de keer bekeken.. en moet zeggen dat deze film erg vermakelijk blijft!.. Deze film valt echt onder de ondergewaardeerde films.. de hele sfeer in de film kwam behoorlijk echt op mij over.. Natuurlijk heeft het verhaal weinig om handen.. maar films net als deze zijn er voor het vermaak
Houd mijn stem op 3,5!

Dick2008
Deze is wel eens op tv geweest, nog niet eens zo heel lang geleden volgens mij (wat vliegt de tijd). Erg trage film, halverwege wordt hij wel wat beter, maar toch wel wat middelmatig allemaal. Deed mij een beetje denken aan deze oude Engelse film Titfield Thunderbolt, The (1953), die echter veel vlotter van tempo is met de nodige humor.

Dick2008
Deze film is toch wel heel anders dan Titfield. Dit kan ik schrijven nu ik beide films na lange tijd nog eens heb bekeken. Het thema komt nog wel aardig overeen. In Titfield wordt een spoorlijn opgeheven en in deze film een spoorwegbedrijf en de mensen komen dan in verzet. Op de dvd-hoes van deze film staat komedie maar dat klopt niet, het is puur drama. Zeurderige trage film maar dat vond ik toen ik deze voor de eerste keer zag ook al. Ook niet iedere keer zo'n best idee om films te gaan herkijken. 2.0