The Christmas Dragon (2014)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door John Lyde
met Talon G. Ackerman, Heather Beers en Dave Bresnahan

Ayden ontvangt een heel bijzonder magisch kristal van een stervende elf. De elf waarschuwt haar dat het hoge Noorden zijn magie heeft verloren en dat Kerstmis in gevaar is. Ayden begint samen met haar vrienden aan een gevaarlijke reis. Ze moeten ontsnappen aan draken, goblins, bandieten en andere fantasiewezens. De vrienden keren terug met Airk, de zoon van de Kerstman om de gestolen Kerstmis terug te geven. Als de magie niet krachtig genoeg is in het kwade bos, moeten Ayden en Airk geholpen worden door een jonge draak. Zullen ze de kerstwensen van alle kinderen kunnen redden en de magie van Kerst terugbrengen in het magische kristal?

Best aardige familie film vooral voor de kleintjes onder ons ( Een jaar of zes tot

Bantavoer
Leuke kinderfilm. Hoewel sommige scenes wel een beetje overdreven en slecht gespeeld is, is het voor de kinderen wel leuk. Echt iets voor de Kerst. Wat betreft die fantasiewezens. Heb ze niet gezien. Had wel meer gemogen.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben, film voor de kids die het wel mooi zullen vinden.

avatar van arno74
Prima kinderfilm, niets mis mee. Enerzijds bevat het het "kind moet de kerst redden"-cliché, anderzijds wordt het heel origineel gebracht door dit verhaal in een middeleeuwse setting met elfen en draken te laten afspelen. Van acteerprestaties e.d. moet je wellicht niet veel verwachten, al doen de kids zeker wel hun best, maar ook voor meekijkende volwassenen is deze prima te doen. Een film die zijn (jonge) publiek serieus neemt, en dat is tegenwoordig toch wel een verademing in dit genre. Ruim 3*.

avatar van Marvinleeaday

Mee eens, voor het kerstgevoel een voldoende.

Asw
Leuke film goed verhaal zeker de moeite waard om te kijken