The Debt Collector (1999)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Anthony Neilson
met Billy Connolly, Ken Stott en Francesca Annis

Na zijn vrijlating uit de gevangenis, heeft Nickie Dryden (Billy Connolly) zich opgewerkt tot een populair mediafiguur. Dit tot grote ergernis van agent Keltie die hem 18 jaar geleden in de nor plaatste. Keltie confronteert Dryden tot diens grote woede telkens opnieuw met zijn misstappen. Voor Dryden is alles verleden tijd, maar Keltie kan en wil niet vergeten. Hij stuurt aan op een ultieme confrontatie.

avatar van Purmerend
Is nu bij de blokker te koop, ik ga hem meteen halen. In een Mega Pack (10 dvd's).

avatar van jassonn
Heb de box ook gezien,maar de films die er in zitten zijn nou niet bepaald je-van-het.

avatar van Purmerend
Nee, het was ook maar een geintje.

avatar van jassonn
O,foutje

Diesel
Sterke sombere drama met een prachtrol van Connolly. 3,5*

avatar van beaster1256
deze film waarvan ik niet veel verwachtte heeft me nog aangenaam verrast met een zeer goede billy connolly , die de ex bajesklant speelt , harde film met een redelijk goed verhaal , kortom goeie film

avatar van Quentin

vind ik ook

3,5 ster

avatar van pink_roosje
wel een aardige film. 3*

1 euro bij de bart smit..

avatar van jumpstylemovie
Ik heb deze samen met 2 andere dvd's van een vriend gekregen.
Leuke misdaad film om je avondje te vullen.
Meer dan 2** is niet nodig

veron35
jassonn schreef:

In die box zitten toch wel een aantal goede hoor. Deze lijkt mer er een van. The Osterman Weekend was ook niet slecht. A Bronx Tale is natuurlijk geweldig en Sugar Hill is ook lang niet slecht. Ik verwacht erg veel van deze film en ga hem nu kijken.

veron35
Mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Billy Connolly was geweldig in deze film. De sfeer was ook weer lekker Schots. Ik houd van Schotse films.

avatar van mayhemblik
Schandalig lage score voor een geweldige film, er word geweldig geacteerd en een fantastisch verhaal.
Het verhaal doet me een (klein) beetje denken aan two men in town.

avatar van lucdecoster
Goed misdaadverhaal, het lijkt wat op Cape Fear.

goede film alleen einde een beetje over de top

avatar van _Se7en_
Ik geef deze film twee bruine sterren. Piece of shit dat het is.

avatar van misterdhdh
Matig filmpje, verhaal op zich vind ik wel nog interessant ook al is het niet bijzonder origineel. De uitwerking ervan is toch redelijk matig en soms wel heel vergezocht. Het acteerwerk kon ook niet van iedereen overtuigen, gelukkig van de twee hoofdpersonages nog het meest. Ik wist niet wat voor een einde ik mocht verwachten en dat was redelijk. Wanneer het moedertje in het tehuis beland is misschien nog wel het mooiste van de hele film. Al bij al een film die ik nooit echt op gang vond komen, eerder aan de saaie kant en er zat geen echte lijn in de film. Ook het acteerwerk overtuigde van de meeste niet en ik leefde niet echt mee met de hoofdpersonages. Deze film kon mij toch niet echt overtuigen al is hij natuurlijk niet zo enorm slecht. Duurde misschien een kwartiertje te lang.
2.5/5