Across the Bridge (1957)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Ken Annakin
met Rod Steiger, David Knight en Marla Landi

Carl Shaffner is een zakenman die heeft gesjoemeld met geld van het bedrijf, waar hij voor werkt. Improvisatie-genie dat hij is, weet hij de overheid te misleiden door iemand te vermoorden en diens identiteit aan te nemen. Hij vlucht naar Mexico, maar daar aangekomen ontdekt hij dat zijn problemen nog lang niet verleden tijd zijn.

Dick2008
Uitstekend acteerwerk van Rod Steiger in deze boeiende spannende film. Gebaseerd op een verhaal van Graham Greene.

Dick2008
Van deze film is later een komische remake gemaakt.
Double Take (2001)

Dick2008 schreef:

Graham Greene schreef ook The Third Man.
Een klein beetje overeenkomst zit er wel in, vooral naar het einde toe als het voor Carl Shaffner steeds moeilijker wordt om uit zijn benarde situatie te komen.

Ook nog grappige, verterende opnamen van de trouwe viervoeter Dolores. Met toch een heel sentimenteel einde.

Is later een komische remake van gemaakt: Double Take (2001)

avatar van Darbie
Geweldig ! ............ Grote Klasse !!