• 8.612.797 stemmen

Met onder meer: Steve James, Stephen Fielding en Tonya Gregory

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Stevie

De film portretteert het leven van Stevie Fielding, met wie James in het begin van de jaren tachtig veel contact had. De jongen groeide op in een white trash-milieu in Southern Illinois en James probeerde hem op het rechte spoor te houden. In 1985 verloor hij hem uit het oog om hem tien jaar later weer op te zoeken. Het is geen prettig weerzien: de inmiddels 24-jarige Stevie heeft zich ontwikkeld tot een kleine crimineel. De grote schok komt als hij, in de periode dat James bezig is met zijn film, zijn achtjarige nichtje verkracht. Wat moet James doen? De jongen laten vallen? Hem steunen? Hij kiest voor het laatste, maar Stevie's val is niet meer te stuiten.

avatar van troy31

troy31

iemand deze docu net op tv gezien? of zaten jullie allemaal op de site.

het verhaal van stevie is heel schrijnend.

doordat de filmer zo bij de jongen betrokken was, is de docu naar mijn mening zeer aangrijpend.

ik vind het allemaal zeer integer gefilmd, terwijl de film bol staat van de emoties. maar daar wordt nooit misbruik van gemaakt.

zucht, wat kunnen docu's toch goed zijn.....

heel mooi, 4 sterren.

avatar van Hobbes

Hobbes

ik krijg er een enorm tweeslachtig gevoel van. Aangrijpende documentaire die je enorm laat nadenken.

avatar van wackyboy

wackyboy

Hobbes schreef:

ik krijg er een enorm tweeslachtig gevoel van.

Was even benieuwd naar wat je bedoelde met dat tweeslachtige gevoel. Als je bedoelde dat je niet goed wist of je Stevie nou een enorme lul moest vinden of een soort van medelijden of sympathie voor hem moest voelen, dan begrijp ik wat je bedoelt. Dat gevoel had ik namelijk ook en dat is ook het goede van deze docu.

Er worden geen pasklare antwoorden gegeven en er wordt ook niet echt partij gekozen. De uitzichtloosheid van de situatie van Stevie en het feit dat hij zich niet goed aan zijn lot kan ontworstelen wordt goed in beeld gebracht. Mooie en ontroerende momenten soms, zoals wanneer hij zijn ex foster parents weer eens een keer ontmoet.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20768 berichten

Behoorlijk indrukwekkende documentaire inderdaad. Ben het geheel met wackyboy eens. Deze docu veroordeelt Stevie niet, maar praat ook niets goed. En uiteindelijk lijkt het allemaal behoorlijk uitzichtloos, zelfs door generaties heen.

avatar van Ste*

Ste*

Een aardig inkijkje in een whitetrash-milieu, maar wel erg lang allemaal. Niet alles is even interessant of boeiend.

Wel de moeite waard om een keer te bekijken.