Mulan II (2004)

2,72

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Darrell Rooney en Lynne Southerland
met de stemmen van Ming-Na Wen, B.D. Wong en Mark Moseley

Mulan en Shang gaan trouwen, maar voordat het zo ver is moeten ze op een geheime missie en bovendien komt er weer een aanval van de Hunnen. Ook in deze film kan Mulan weer rekenen op de steun van Mushu.

33 BERICHTEN 3 MENINGEN
bah wat vond ik dit een tegenvaller!
het personage mushu werd gemeen gemaakt in plaats van grappig. en in mulan 1 was dat nou juist het leukste van de film ongeveer! het verhaal vind k er ongelooflijk dik op liggen en niet origineel. het lijkt wel een: owjeej-mulan1-was-zon-succes-wat-moeten-we-nu-dan-verzinnen-verhaal
bah

avatar van Purmerend
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik heb Mulan 1 nog niet gezien, maar hier is niks mis mee hoor. 2 leuke liedjes, en Mushu was in het begin gemeen maar toch vooral grappig. 3*

En hoe kon Shang toch in godsnaam zo'n val overleven? In films kan toch ook werkelijk alles.

avatar van martijntjuhh
Dit is echt een mega slechte film! In het eerst deel zat spanning en avontuur, maar dit vervolg hadden ze beter kunnen laten! De hele film ging over liefde en dat is niet echt waar ik op zit te wachten. Als je een tekenfilm kijkt gaat het er meer om dat er een avondtuur of veel humor in zit. Van het avontuur dat hier in zat viel ik in slaap!
Dit is dus absoluut een afrader. (0,5 ster)

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Purmerend schreef:

Lees: Aragorn

De film was werkelijk belabberd, Mulan herkende je nauwelijks van het origineel en Sheng was echt mega lelijk getekend. De drie prinsessen waren nog wel draagbaar en vooral Mushu en die drie wachters leken erg op het origineel.
Het verhaal leek wel GTST jaar 1, met dezelfde dialogen en ontwikkelingen. Zó voorspelbaar dat zelfs de 'leuke liedjes' het niet meer tot een succes kunnen maken.
Wat de spanning betreft, die was ver te zoeken. De zoetsappigheid en de overbodige verhaallijn zijn echt onuitstaanbaar.

Toch denk ik dat als ze er een andere film ervan hadden gemaakt, met meer actie, betere personages en los van de werkelijkheid (mix van Spirited Away & Sleeping Beauty) het echt een goede film had kunnen worden, helaas was Disney's zelfverzekerdheid dat een Mulan in de titel het goed zou doen sterker dan het film maken zelf.

avatar van Regan_Robbie24
deze is ook leuk! al begreep 'k het verband met deel 1 niet helemaal. **** sterren, was wel de moeite waard,
maar toch nog niet zoals deel 1!

avatar van soom
Het was een leuke tekenfilm, alleen leek Shang op een gegeven moment niet meer op de Shang... Het was op zich wel lachen, en tijdens de scenes met Mushu moest ik echt wel heel lachen.
Maar net zoals alle andere vervolgen, is het een teleurstelling. Vooral van Disney vind ik. Mulan 1 is beter, maar ja dat heb je op zich al gauw. Zeker met Disney vervolgen.
Mulan is mooi getekend, maar het einde word wel erg gauw afgeraffeld, in dat paleis. Dat was wel heel erg jammer. Maar okee, als je van Disney houd, zit je hier zeker weten goed. Het is wel sentimenteel, maar tot op zekere hoogte wel genietbaar.
Eigenlijk ergerde ik me vooral aan de liedjes die er gezongen worden. Standaard.
MulanII zal ook geen film zijn, die ik meerdere keren zal opzetten. Ik had dat wel met Keizer Kuzco. Jeetje, wat vond ik die grappig zeg! De regisseur heeft een beetje teveel gekeken naar Sandra Bullock, met dat lachje in Miss Congeniality, vond ik.

Verder zaten hier en daar wel stukken in dat ik dacht: Waar slaat dit nou weer op? Maar nogmaals, ik vond het wel een redelijk genietbare film dus. Toch zou ik hem niet kopen of voor de 2e keer gaan huren. Slechte tekeningen.

Disney is hier wel goed in. Zodra er een vervolg komt, zijn de tekeningen meteen veel slechter, dit valt me echt op.
Alles doen voor de commercie, vind ik. Daarom hou ik mijn hart vast voor de nieuwe van Keizer Kuzco2... De tekeningen waren goed in het eerste deel, en echt originele grappen.

Mulan had inderdaad veel meer een verhaal als dit deel. Het was, net als bij andere vervolgen, alsof de tekenaars opstonden en dachten: 'Goh, het eerste deel was een succes. Laten we dan maar een vervolg gaan maken, want we moeten onze mensen wel laten werken.

Ik vond het zeker niet geslaagd.
Mulan 1 was veel beter. Vooral door het verhaal.
In dit verhaal vond ik echt niets in zitten.

2 sterren

Ik herkende Mulan in het begin niet eens En ik vond Mushu niet meer zo leuk als in Mulan. Ook de actie vond ik vrij ver te zoeken. Het was allemaal vrij voorspelbaar. Al met al nog wel een leuke film maar Mulan was stukken beter..

Mulan 2 krijgt 2 sterren van me

deel 2 vond ik zwaar tegen vallen... dat draakje was niet zo grappig meer als in het 1e deel... daardoor gaat score ook omlaag.

film_kaza
zonde van je tijd om deze film te kijken.
waardeloos vergeleken met deel 1
1 ster.

Moviestar
Wie weet wie de Nederlandse stemmen doen in deze film?? Want volgens mij hoorde ik Chantal Janzen en ik dacht (weet het niet zeker, daarom) Carlo Boszhard te horen. Leuk filmpje, leuke liedjes weer op en top Disney. 3*

Mulan - Linda Wagenmakers
Grootmoeder - Ingeborg Uit Den Boogaard
Fali - Maria Lindes
Fazhou - Bram Van Der Vlugt

Overige Stemmen:
Heddy Lester, Rudi Falkenhagen, Sander De Heer, Fred Meijer, Rob Van De Meeberg, Pim Koopman, Paula Majoor, Anne Zwaan, Tessa Van Tol, Ruth Metzler, Melody Reekers, Robin Schaap, Kirsten Fennis, Holandalazic, Tony Neef, Barry Worsteling, Eward Reekers, Ruud Drupsteen, Paul Van Gorcum, Lasc Ten Kate

slechte film waarom houdt disney zich bezig met al die slechte vervolgen maak gewoon een mooie nieuwe film. Ik hoorde dat er ook een brother bear 2 komt, wordt zeker ook zo`n slecht vervolg waar de magie er af is ...

avatar van Rianneke_Dan
Ook weer een van de slechtere disney films.
Jammer hoor, dit hadden ze dus beter weer niet kunnen doen.
Verhaal was niet meer origineel, liedjes ook niet.
Oke de humor was soms wel grappig, en het zag er nog wel mooi uit, maar dat was dan ook alles.

Zo voorspelbaar als de film was, vond ik het toch een leuke poging tot een deel 2.

Zwaar tegenvallend, zeker als je deel 1 kent.
Dan vind ik De Leeuwenkoning 2 nog beter, zelfs als opvolger van zo'n klassieker als de Leeuwekoning.

film_kaza
Dat is gek, ik klikte hier op en er stond dat ik niet gestemd had. Misschien een misverstandje. In ieder geval heb ik laats de helft van deze film moeten herbekijken (kleine meisjes waren op visite). E zijn 2 dingen die een heel klein beetje leuk zijn: dat is Mushu en dat onze 3 oude vrienden er nog steeds zijn. Maar toch erg jammer. Deel 1 had een gigantisch prachtig verhaal, gigantisch prachtige (leuke) muziek en dan maakt men een vervolg omdat het eerste deel zo goed was. Ik neem aan dat dat de rede was bij een documontaire die ik zag.

De stemmen had ik geen flauw benul van of het wel dezelfe uit deel 1 waren. Jammer, jammer... jammer......

Maak maar een vervolg van een film als er ook een goed idee voor is. Die films die dat hebben zijn vaak special omdat je niet snel een evengoed (beter) vervolg verwacht.

0,5.
2 puntjes die heel even leuk zijn maken bij mij nog geen pluspunt.

avatar van tommykonijn
Deel 2 is ook nog wel te pruimen gek genoeg want ik had verwacht dat dit weer de grootste flopfilm van de eeuw zou worden maar ondanks dat is het Goed gegaan en dat waardeer ik heel erg.

***

avatar van jumpstylemovie

net als deel 1.
2***

avatar van Mary_Shaw
als ze dan persé een tweede film wouden maken hadden ze het beter over een héél andere boeg gegooid want als ze beginnen met liefde weet je gewoon dat alles goed afloopt, en voor een stuk al hoe. Zoals zovele een oerslecht vervolg

Ik vind het zonde van het verhaal. Mulan 1 had zo'n leuk en bijzonder verhaal. Echt een leuke film voor jong en oud. En dan komt Disney met zo'n slap vervolg.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat de vervolgfilms nooit aan het origineel kunnen tippen, maar ik had toch zeker wel meer dat dit verwacht. Ik heb spijt dat ik hem gehuurd heb, zonde van het geld.

Als je nou eens kijkt naar het vervolg op de lion king. Ik vind dat echt een hardstikke mooie en geslaagde film. Je kunt duidelijk zien dat daar ook veel meer moeite, aandacht en tijd aan besteedt is. Nou, dat is bij Mulan 2 niet te merken!

In principe herken ik in Mulan ook maar weinig uit het eerste deel. Ze giechelt veel te veel en haar karakter lijkt totaal niet op de oude Mulan. En dat geldt ook voor Shang. In het vervolg komt hij een beetje als een kluns over en hij is niet mooi getekend. Mushi is opeens heel gemeen en Ling heeft een dikkere kop en een andere stem (in het nederlands althans.)

Ze hadden beter deel 2 gewoon weg kunnen laten, het was in het eerste toch al duidelijk dat Shang op Mulan viel. Iedereen kon wel raden dat die twee wat zouden krijgen. Ik vind het echt heel zonde, maar ja, dat is mijn mening. Ik geef niet meer dan 0,5

avatar van Dianaa`
Leuke film, hoewel de eerste gewoon de mooiste film blijft. Hier zitten weer hilarische grappen in met Mushu en de krekel. Jammer dat Shang hier minder als de stoere man als in deel 1 is.
Prima vermaakt.

avatar van missl
Tekeningen zijn inderdaad slechter dan deel 1 maar ik kon me er niet aan storen, ook was deze minder avontuurlijk dan deel 1 maar toch heb ik me vermaakt en vond ik het nergens vervelend.

avatar van Minaide
Ik vond dit een geweldige film!
Vooral de muziek van zowel de beide films vind ik erg mooi.

avatar van TheLionKingFan

Net als deel 1 is deze weer prachtig.
Vond ze evengoed,en dat zeg ik zeker niet over alle vervolgen van Disney.

aylilaatje
Recensie van Ayla (7 jaar en zusje van TheLionKingFan)

Ik vond deze wel leuk maar niet zo leuk als deel 1.
Er zitten hele leuke dingen in.
En ik vind het leuk dat de prinsessen verliefd worden op de mannen.
3,0.

avatar van wilofski
Man man man.
Ik vind dit echt het slapste vervolg ooit. Den eerste film was echt goed en daar kon iedereen van genieten, maar deze is echt een zwak verhaal dat al duizend keer verteld is.
En al die liefde enzo, ergens is da wel tof maar soms neemt mijn realistische ik over en dan zegt die dat dat uiteindelijk allemaal op niets slaat. Ik weet het, het is een kinderfilm, maar toch. Er mogen ook dingen als traditie en verplichtingen aangeleerd worden i.p.v. nutteloos de rebel uithangen over een zaak waar het hele land van afhangt (wat is er met de Mongoolse troepen eigenlijk gebeurt?).

Als enige lichtpuntje toch Mushu die toch nog leutig gebleven is. Misschien niet meer zoals in Mulan, maar dat ligt volgens mij meer aan het verhaal (in Mulan was hij gewoon een sidekick maar hier al direct het plot device.)

avatar van mock turtle
Leuke film en dat voor een tweede deel! Mooie beelden, mooi verhaal (met wellicht iets minder avontuur, maar er gebeurt genoeg en het heeft een duidelijke verhaal / boodschap) en soms hilarisch. Goed dus!

avatar van TragieStar.*
Het haalt nergens het niveau van deel 1, maar het blijft toch een leuk vervolg. Eigenlijk haalt de humor het wel. Heb nog meer gelachen dan het vorig deel en het draakje blijft gewoon geweldig! Carlo Boazhard zet het geweldig neer.

Het verhaal is simpel en word nergens echt spannend en boeiend zoals deel 1, maar het is wel leuk om te volgen hier en daar. Voorspelbaar tot het einde, en het even zielig en toen werd het alweer ongeloofwaardig. Maar dat blijft toch wel.

De muziek is minder sterk aanwezig, maar deel 1 had ook niet al te veel liedjes, maar ze blijven wel leuk hoor. Ik had het idee dat ik dit deel al eens gezien had, maar het is me nergens bij gebleven al kwamen een paar dingetjes wel bekend voor.

Het einde vond ik matig, maar dat was ook zo bij deel 1. Het stopt gewoon ergens ongemakkelijk, terwijl ze dat ook mooier kunnen maken.

De sfeer en de personages zijn weer terug en het is gewoon een sterk vervolg.

avatar van Fueledable
Wat heb ik toch genoten van de eerste Mulan film, echt één van mijn favoriete Disney films, maar dit was helaas een tegenvaller. Jammer.

avatar van N&J
Mulan II zojuist gezien, en het valt niet tegen. Hoewel Disney in zijn vervolgen vaak niet erg sterk is, vind ik dat dit in dit geval niet het geval is. Enorm voorspelbaar, maar toch met een glimlach de film afgekeken. Absoluut geen straf om deze film te bekijken.

Wie weet hoe je hier een film kijkt?

avatar van mjk87
Bijzonder slecht. Verhaal is zoals veel vervolgen volstrekt overbodig en weet nergens een sprankje betovering te geven. De rest is enorm zielloos ook, in weinig bijzonder tekenwerk (op een enkel plaatje na), voice acting met de vervanger van Murphy die zo mogelijk nog irritanter is en in de meest matige liedjes die geen moment blijven hangen. Het is dat de film niet irriteert verder zoals een Chicken Little wat het weerhoudt van de laagste score. 1,0*.