Young Einstein (1988)

Australië

geregisseerd door Yahoo Serious
met Yahoo Serious, Odile Le Clezio en Peewee Wilson

Albert Einstein is de zoon van een Australische appelboer. Hij ontdekt het geheim tot het splitsen van het bieratoom door de bubbels terug te stoppen in het bier. Wanneer Albert naar Sydney afreist om patent aan te vragen op zijn ontdekking, ontmoet hij de mooie Franse wetenschapper Marie Curie, alsmede enkele duistere types die gebruik proberen te maken van het naïeve genie en zijn ontdekking.

BS
geinige film,maar niet om echt mee te lachen.best leuk gedaan hier en daar maar over het algemeen een beetje klunzig. 2 sterren

avatar van Pkunk
Wie heet er nou Yahoo. Wat dom.

avatar van narva77
Alsof hij daar iets aan kan doen.

avatar van Pkunk
Met zo'n kop niet nee

avatar van narva77
Tja...

avatar van Pierre1
Pkunk schreef:

Wie heet er nou Yahoo. Wat dom.

en dan ook nog Serious als achternaam

avatar van Pierre1
Wel af en toe moeten lachen, best wel leuk soms, verder gewoon slap.

Lang geleden gezien, vond hem toen leuk. Wil m graag nog keer zien.

Justice4All
Pierre1 schreef:
en dan ook nog Serious als achternaam
Echte naam is: Greg Pead.

avatar van Chr.s
Ik vond dit vroeger, toen ik nog een klein mannetje was, echt geweldig. Maar ik denk dat ik daarom nu niet echt een eerlijk cijfer kan geven. Ik wacht wel tot ik hem herzien heb.

jack-sparrow
do you yahoo ?

Rae
De humor die verwerkt is in de film, ligt naturrlijk op wetenschappelijk gebied uit het begin van de vorige eeuw. Toch geinig dat hij (einstein), Marie Curie tegenkomt (nobel winnares). En dat als hij wordt opgesloten in een "gekkenhuis" daar Asperin en Rutherford (scheikundige) tegenkomt.
Dus eigenlijk heb je wel een beetje achtergrond kennis nodig om de humor te begijpen.

Blijft een leuke film......

avatar van YoG
YoG
De lage waardering verbaast me een beetje.. heb de film ong. 10 geleden gezien en heb er wel van genoten.. misschien moet ik 'm nog 's zien voor een 'herwaardering'