Smash-Up: The Story of a Woman (1947)

Alternatieve titel: A Woman Destroyed

geregisseerd door Stuart Heisler
met Susan Hayward, Lee Bowman en Marsha Hunt

Angelica ligt in het verband en ijlt. Toen ze nog op de planken stond had ze de gewoonte om zichzelf de moed in te drinken met twee glaasjes, maar ze gaf haar carrière op toen ze trouwde en een kind kreeg. Ze hielp haar man om een grote zanger op de radio te worden, waardoor hij vaker van huis was. Ze dronk ook vaker voor de gezelligheid en in grotere hoeveelheden. Het zal een hoge prijs krijgen.

neo (crew)
Een aardige film die op een vertrouwde manier het drama netjes afwerkt. Bowman en Hayworth zijn bijzonder sterk. Dat er een boel van de zangpartijen gedubt zijn is overduidelijk overigens. 3 sterren