Sams in Gefahr (2003)

Duitsland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Ben Verbong
met Christine Urspruch, Dominique Horwitz en Ulrich Noethen

In Sproet II wordt Sproet door haar vader, meneer Taschenbier, teruggehaald om zijn zoon, Martin Taschenbier, te helpen op school. Martin heeft geen vrienden en wordt door zijn gymleraar, meneer Daume, ook iedere keer eruit gepikt. Elke sproet van Sproet is een wens waard en dit kan Martin helpen bij het maken van vrienden, maar als Sproet wordt ontvoerd door meneer Daume en die ook allemaal wensen gaat doen, heeft dat heel vervelende bijwerkingen.

Bij ons draait deze film al hoor....

neo (crew)
Er wordt uitgegaan van Nederlandse releases

ok zal best...:P

avatar van Albert S
Dit is een grappige film. Zowel voor jong als oud. Zowel de ouderen als de kinderen en kleinkinderen konden in harmonie lachen.

Voordeel was de Nederlandse nasynchronistatie, alhoewel die niet altijd geheel synchroon liep. Maar dat is slechts een detail.

Ik vind het verder ook heel knap voor een Europees product (oorspronkelijk Duitstalig) een film op dit niveau te produceren.

De meeste films in deze categorie komen toch van Amerikaanse bodem.

Bepaalde karakters in deze film zijn heel leuk.
Ik vind die Sproet best een grappig kereltje. Martin is weliswaar wat sullig maar weet op het einde van de film een rake klap uit de delen.
Wie ik ook wel een lachwekkend figuur (in de grappige betekenis) vond was die sportleraar.
Een mislukte macho... lol!!

Ik heb daarom, overwegende het bovenstaande, het maximaal aantal punten toegekend.

Movie_Diva
Ik heb de film een tijdje geleden gezien.En ik moet toegeven. Ik vond hem wel beter dan Sproet 1. De vertaling vond ik iets minder.Want ik heb ook de Duitse versie gezien en daarin zijn vaak andere zinnen die worden gezegt. Christine vind ik de rol aardig spelen. Hoewel ik haar in Sproet 1 beter vond spelen.

Jessu123
de stem van sproet was mij wel verrassend. maar deze was ook om te lachen soms. vooral die geit dat op daume's kamer poepte haaha ik keek die scené wel 10 keer

Dick2008
Een Duitse jeugdfilm gemaakt door de Nederlandse regisseur Ben Verbong. Deel 1 nog niet gezien. Dit tweede deel leek me eigenlijk niet echt een fim voor mij, niet zo zeer vanwege het "kinder" - maar meer door het "fantasy" gehalte waar ik niet zo'n grote liefhebber van ben. Beetje raar gegeven dan eigenlijk ook wel met zo'n sater. Maar toch boven verwachting is het een plezierige film om te zien. Wel moest ik even in het verhaal komen maar naarmate de film vordert wordt hij ook steeds leuker. Typisch kinder/jeugd/familiefilm met een hoop overdreven gedoe dan ook, al wordt het allemaal prima in beeld gebracht. Veel grappige kleine momenten in deze film zoals met die auto die door zijn vering gaat vanwege de munten en die cavia's...... Verder wordt het ook best leuk gebracht door alle acteurs, Christine Urspruch speelt een grappige dubbelrol en Dominique Horwitz speelt opvallend goed de gemene gymleraar, al deed hij me toch vaak ook denken aan Mister Bean.

Ik heb de Nederlandse versie gezien, waarbij de stemmen goed verstaanbaar zijn, al zit er ook Vlaams bij. De film speelt zich hoofdzakelijk af in Bamberg. Ook nog een klein rolletje van Gottfried John, die er in deze film niet zo best uitziet. Speelde vroeger in o.a. series als ook films van Fassbinder.

Eerste helft 3.0/tweede helft 4.0

avatar van Spetie
Ik vond het maar een erg matige jeugdfilm. Het blijkt een vervolg te zijn, maar enige voorkennis van het eerste deel is niet echt vereist.

Het idee van het sproeten verhaal is best aardig, maar de uitwerking is stukken minder. Bijna alle personages worden zeer overdreven neergezet, waardoor elke poging tot humor zijn doel voorbij schiet. Sproet zelf is ook meer een irritant, dan een leuk personage. Ook de andere personages zijn erg plat en ongrappig, met als dieptepunt de gymleraar.

mijn jongste dochter vond de film overigens wel leuk, dus blijkbaar doet men het ergens toch wel goed. Maar ik kon er zelf vrij weinig mee en het lijkt me duidelijk geen film te zijn, die ook anderen dan de doelgroep kan bekoren.