Stay Away, Joe (1968)

Komedie / Western

geregisseerd door Peter Tewksbury
met Elvis Presley, Burgess Meredith en Joan Blondell

Joe Lightcloud is een indiaan die teruggaat naar zijn stam om zijn stamgenoten te helpen bij een rehabilitatieproject dat gesteund wordt door de Amerikaanse overheid. Helaas wordt Lightcloud al gauw afgeleid door een aantrekkelijke squaw en komt er van zijn plannen niet veel meer terecht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Presley heeft een vreemde rol in deze nog vreemdere komedie over indianen. Van obsuur vaag tot bovengemiddeld grappig en alles wat daar tussen zit. Vooral de liedjes komen op de meest waanzinnige momenten. Toch is dit in de lange rij films van The King, zeker niet de slechtste. Gedeeltelijk geslaagd maar toch nog redelijk vermakelijke pulp.

avatar van Scorpio11
1½ * voor de muziek.