Girl Happy (1965)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Boris Sagal
met Elvis Presley, Shelley Fabares en Joby Baker

Rusty Wells en zijn band zijn in dienst bij nachtclubkoning Big Frank. Als de jongens met Pasen naar Fort Lauderdale in Florida willen, kan dat slechts op één voorwaarde: ze moeten een oogje houden op Frank's dochter

avatar van henkula
ik ben geen liefhebber van Elvis, rest mij een slap en vervelend verhaal.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardige Presleyfilm die leuke liedjes bevat. Het verhaal is als vanouds niet erg bijzonder maar de humor is redelijk te pruimen.

avatar van Erick1985
Leuke Elvis film. Zoals met al zijn films, wéér een eenvoudig verhaaltje zonder echt verhaal. Het komt er met regel op neer; de vader van Shelley Fabares stuurt Elvis naar Fort Lauderdale om daar op zijn dochter te letten die daar vakantie viert. That's it. Toch leuk gedaan, leuke soundtrack met voornamelijk het mooie Puppet On A String. 4 sterren.

avatar van movie acteurs
Aardige/typische Elvis film waarvan iedereen kan verwachten wat ze aangeboden krijgen. Leuke liedjes met redelijk plezierige humor. Verhaal, plot, dialogen zijn niet echt bijzonder. Een kleine 3,0.

AddictedToMovies
Doorsnee Elvis-troep. De eerste tien minuten dacht ik nog, dit kan wel enigzins leuk worden, maar helaas. Paar scenes waren nog wel de moeite waard, zo hier en daar verscheen een zwakke glimlach op mijn gezicht. Hier tegenover staat dan weer dat deze een van de slechtste soundtracks heeft. Elvis doet zijn best - evenals het acteren, hij verbergt zijn afschuw redelijk goed, maar het is echt troep. Die eeuwige lelijke dansen komen ook mijn strot uit. Onvoorstelbaar, dat terwijl de muziek een complete revolutie beleefde in de jaren '60 met The Beatles en de hippierevolutie, dat Elvis zich moest inzetten voor dit soort rotzooi. Als de muziek beter was geweest had ie een 2 gekregen want hier is de humor íetsje beter.

Dick2008
Wel magertjes allemaal. Maar misschien ligt het aan de titel, dat deze nog wel redelijk te doen is. Een stel lekkere wijven in deze film. Heb er vroeger maar een paar gezien, dus deze niet. King Creole blijft eigenlijk de beste. De humor ligt er te dik bovenop en de liedjes zijn ook niet zo heel bijzonder. Met Shelley Fabares heeft Elvis wel weer een knappe tegenspeelster tegenover zich. De aandacht is nog niet zo heel veel op Elvis gevestigd. Andere "jongens" komen hier ook wat meer naar voren. Er zitten wat grappige momenten in en te doen. 3.0