Roustabout (1964)

Romantiek / Muziek

geregisseerd door John Rich
met Elvis Presley, Barbara Stanwyck en Leif Erickson

Elvis rijdt rond op zijn motor en probeert een beroemde zanger te worden door in clubs op te treden. Hij krijgt een tijdelijk baantje op een kermis, waar hij zingt en een meisje leert kennen.

avatar van remorz
Mijn eerste Elvis-film. ik heb wel gelachen; 2,5*

veron35
Elvis dacht opweg naar de set toe dat hij god had gezien. . Ik denk dat hij toen tocht te veel drugs moest nemen van die docter.

veron35
Ritchie30 schreef:

Hoezo voor die tijd?

Ritchie30 schreef:
niet slecht deze film voor in die tijd

Inderdaad. Dat brommergedoe is cool Maar ere wie ere toekomt, het was Brando die eerst kwam met een bikeroutfit in THE WILD ONE, en dus niét Presley in ROUSTABOUT.

Persoonlijke aanvallen verwijderd.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Elvis met meisje op de kermis.

Tussen de liedjes door valt er weinig te genieten, maar als Elvis-vehicel is deze allerminst slecht te noemen. En voor de niet-fans is deze ook geschikt om de tijd te doden als luchtig en muzikaal vermaak. De songs zijn goed. Erg veel heeft het verder niet om het lijf.

Er zijn slechts een handjevol goede films met Elvis:
- King Creole
- Love Me Tender
- Charro
- Flaming Star
- Jailhouse Rock

De plsm 25 andere films zijn niet best of minder, en in moordend tempo geschoten met een vaak ongemotiveerde en/of stonede Pelvis. Met dank aan het idiote film-wurgcontract waar zijn manager hem al helemaal niet in ondersteunde. Deze zette Elvis zelfs onder druk om hieraan te blijven voldoen en de ridicule scripts te slikken.

Gelukkig kon The King de laatste 8 jaren van zijn leven "vrij "leven. Het filmcontract liep af in 1969.

Hoe een wereldzanger bijna zonk tot B-acteur.

avatar van Erick1985
Leuke film, goeie muziek. Verder niet veel verhaal en inhoud, maar dat is bekend van de Elvis-films. Verder kon ik Barbara Stanwyck erg waarderen.

avatar van fun in acapulco
Persoonlijk vind ik Elvis hier het beste acteerwerk uit zijn carrière leveren. Hij speelt zijn rol lekker los en ziet er super cool uit, zelfs op die belachelijke Honda. Let ook op Jaws uit een James Bond film (ik weet niet welke) die een sterke man speelt.

Dick2008
fun in acapulco schreef:

Je bedoelt Richard Kiel. Hier: The Spy Who Loved Me (1977) en Moonraker (1979)