Une Ravissante Idiote (1964)

Alternatieve titels: Bewitching Scatterbrain | Verrukkelijk en Idioot | Adorable Idiot | The Warm-Blooded Spy | Agent 38-24-36 | The Ravishing Idiot

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Édouard Molinaro
met Brigitte Bardot, Anthony Perkins en Grégoire Aslan

Een Russische spion is verliefd op een blondje dat na haar promotie van naaister tot model in dienst komt van de ministersvrouw. Daarom komt ze in de positie om hem dichter bij een geheim document te brengen, dat hij moet stelen.

avatar van Mac Hammer Fan
Andermaal een leuke komische prent waarin een charmante Brigitte Bardot de show steelt. De DVD die ik in de States kocht had echter een verkeerde ratio, het beeld op een klassiek TV scherm is vervormd (te smal).