The Unholy (1988)

Horror

geregisseerd door Camilo Vila
met Ruben Rabasa, Nicole Fortier en Peter Frechette

De katholieke kerk van New Orleans wordt getergd door een demoon. Pater Michael staat voor de bijna onmogelijke taak om het duivelse schepsel te bestrijden en het de parochie uit te jagen.

avatar van xangadix
Tja, wat zal ik erover zeggen. Het valt niet mee om priester te zijn in New Orleans...

ronduit slecht

avatar van dutchtuga
Valt reuze mee. Jaren 80 sfeertje is lekker en het ziet er allemaal best leuk uit. Tussendoortje voor op de zaterdagnacht.

avatar van M_M
M_M
Zeer slechte film!

Er zaten geen schrikmomenten in, en de acteurs waren niet goed!
Het einde was erg slap!

Geen aanrader.

Gr. M.

Heb betere films uit dit tijperk gezien. de acteurs zijn redelijk, maar de vreselijks soundtrack en de trage houterige en onrealistische sfx op het einde van de film helpen het algehele peil wel een eindje naar beneden. Krapaan 2.

avatar van stephan73
Reli-horror die aardig begint, om daarna enorm in te kakken.
Dat het einde dan weer erg fijn is, met prachtige effecten en genoeg smerigheid, zorgt er niet voor dat deze film meteen een meesterwerk wordt, maar dat hij een stuk leuker wordt is een ding dat zeker is.

Een kleine 3,5

avatar van Boeikens
Deze oude prent nog maar eens herzien.

Goede mysterieuze sfeer, onderhoudend en matig spannend.
Het acteren viel best mee en naar het einde toe werd de gore steeds beter.
De FX was redelijk behalve die rubberen demonen aan het einde waren wel heel erg slecht gemaakt.

erik1677
The unholy was vroeger al een favoriete horror/thriller van me, en nog steeds heeft deze film zat suspense.
Het is fantastisch genieten van het sfeertje in de film, en de sporadische gore ziet er ook goed uit.
Tja het blijft nog steeds een favoriet van me.

avatar van eavymetal
Goede Horrorfilm die een lekkere jaren 80 sfeertje uitstraalt.

avatar van the prowler
Het verhaal van 'the unholy' was zeker niet slecht maar de film kon nooit dat creepy sfeertje opwekken bij mij. De schrikmomenten waren in deze prent ook zeer dun gezaaid. Naar het einde toe dreigde de film wel even spannend te worden met zelfs wat gore momenten maar dan kwamen die 2 alien-achtige mannetjes en dat monster de boel verpesten. Zulke wezens horen volgens mij niet echt thuis in dit soort religieuze horrorfilms. Toch 2* voor het jeugdsentiment wat 'the unholy' bij me opwekte toen ik hem in dvd speler stak. Het was in de late jaren 80 de eerste horror film die ik ooit zag.

toen der tijd gezien maar dacht probeer het nog eens .
spannend word het echt nergens.
De FX was redelijk maar dat mormel in de laaste 10 minuten demonen aan het einde waren wel heel erg slecht gemaakt.

valt niet reuze mee maar Valt reuze tegen hoor .

avatar van knusse stoel
De film is enigzins gedateerd, in de zin dat je kunt zien dat deze inmiddels al een kleine 30 jaar oud is. Niet zo zeer filmtechnisch maar meer aan de kleding e.d..
De film op zich is aardig om te zien maar niet echt een schokkend geheel, vandaar de 3*.

avatar van Alexander1900
The Unholy is niet zo goed als ik gehoopt had. De sfeer is er op zich wel, maar doordat de film nauwelijks spannend is en met enkele matige acteurs waaronder de hoofdrolspeler maakt het minder goed te pruimen.

Cijfer: 6,2 / 10