Mortuary (1983)

Verenigde Staten / India
Horror

geregisseerd door Howard Avedis
met Mary Beth McDonough, David Wallace en Bill Paxton

Christie Parson lijdt aan vreselijke nachtmerries sinds haar vader is verdronken in het zwembad. Ze vermoedt dat zijn dood geen ongeluk was, maar haar moeder wil daar niets van weten. Als ze wordt aangevallen door iemand met een zwarte cape, volgen Christie en haar vriend Greg de belager naar het mortuarium. Dit leidt tot de waarheid over de dood van haar vader.

Aangezien deze film practisch 90 minuten in het donker afspeelt kun je niet echt een objective mening geven.
Het blijft allemaal rommelig en houterig kwa acteerwerk.

Het verhaal is niet echt duidelijk.
Echte horrorelemente komen er niet in.
Enkel een paar halloween-achtige moorden.
Het gaat dus niet over zombies, wat de cover al doet vermoeden.

avatar van Halcyon
Heerlijk B-filmpje met een verrassend sterk script. De uitwerking ervan is zoals je mag verwachten: bij vlagen erg goedkoop, maar toch charmant en sfeervol. De afwikkeling van het verhaaltje verloopt aardig, maar de ontknoping duurt net iets te lang. Het allerlaatste shot is waanzinnig!
Met een jonge Bill Paxton in een van de hoofdrollen.

avatar van Lui
Lui (crew)
Typische horror die nergens écht bijzonder wordt en na een uurtje begint te vervelen.
In de jaren '80 zijn er veel van dit soort films gemaakt. Goede, matige en slechte. Mortuary hoort bij de matige. En dat betekend leuk voor een keertje, maar meer ook niet.
De poster is mooi, maar een beetje misleidend.

avatar van Filmkriebel
Meer een serial killer film, met een opvallende rol van Bill Paxton, die nog erg jong was. Er wordt meer ingezet op dreiging dan op kills, dus wie een horror zoekt, zal er bekaaid van af komen. De film slaagde er aanvankelijk wel in om me op het verkeerde spoor te zetten wanneer de twee jonge gluurders een sekte zien en de film probeert hier op onhandige manier het publiek mee te bespelen. Script viel daarom nog redelijk mee maar echt grootse momenten zitten er niet in. Let op: de poster is erg misleidend.