ad

Geregisseerd door: Armand Weston

Met onder meer: Robin Groves, Christopher Loomis en John Carradine

Releasedatum: 1 mei 1981

Over The Nesting

"The terror that hides inside your mind."

Een schrijfster die lijdt aan agoraphobie (angst voor open ruimtes) huurt een geïsoleerd huisje, zodat zij zich kan concentreren op het schrijven van een boek. Ze weet echter niet dat het huis voorheen een bordeel is geweest, en dat het bewoond wordt door geesten van dode prostituees.

image

Dr. Webb

Catherine Beasley

avatar van Reinbo

Reinbo

Cliche matig horrorwerkje, weet niet te boeien.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

zeer matig! tergend traag sleept de film zich naar een flauw einde.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Blue Underground brengt hem uit in de States in juni 2011

Nesting DVD - planetaxel.com

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Geen kwaad woord van de Blue Underground DVD release: een print van goede kwaliteit. En met Engelse subs. Maar de film zelf is toch een tegenvaller. Het zwakke scenario haalt het niveau naar beneden en de vertolkingen zijn ook niet om naar huis te schrijven. De prent bulkt inderdaad van déja-vu clichés. Ik kan deze zwakke griezelfilm niet aanbevelen.

avatar van Reinbo

Reinbo

Jammer, had er wel een herziening aan willen wagen, maar blijkbaar zag ik het vroeger juist.... Wel toffe poster.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Begin van de film is rustig en vonden wij allebei niet sterk maar.....hoe verder in de film, hoe beter het geheel wordt. Een leuke griezelfilm die in de gemiddelden goed zijn plaats vindt!

• 20898 berichten

Inderdaad een matige horror maar wel met een piep kleine rol van Gloria Grahame als Florinda Costello.

avatar van joolstein

joolstein

Middelmatige spookhuis film uit de jaren`80. Aan het begin was ik best hoopvol, er was namelijk een goede opbouw van de karakters. Maar naarmate de film vordert blijkt het toch minder. Er zijn te weinig kills en de film ontbeert de nodige spanning. Ik ging de film eigenlijk kijken omdat de poster er goed uitzag. Helaas stelt de film in vergelijking met die poster lichtelijk teleur. Een ander pluspunt was de setting in een prachtige huis. Leuk om gezien te hebben maar zeker geen film die je een tweede keer opzet, ook al zijn ook nog slechtere films gemaakt!

avatar van lezertje

lezertje

Deze film is een grote aaneenrijging van alle denkbare clichés uit het horror genre van de afgelopen veertig jaar, zodat er van een beetje plotontwikkeling geen ruimte meer is. Veel fouten en onlogica: Waarom een ruit inslaan als het raam daarnaast open staat? Als Lauren met haar linkerhand een sikkel in het hoofd van Abner slaat, zit het ding in een bepaalde hoek vast (gezien de positie waarin hij voor haar stond) dat zij dit nooit met haar linkerhand gedaan kan hebben. Verder tenenkrommend slecht geacteerd en met een belachelijke finale geheel in de stijl van het Grand Guignol.

avatar van keimpeS

keimpeS

Dikke tegenvaller deze horror klasieker! De film zit rommelig in mekaar, daarnaast is het ook nooit echt spannend of eng. De sfeer rondom het huis was prima, maar het acteerwerk was prul & de soundtrack vond ik behoorlijk irritant.(was teveel aanwezig)