Trading Mom (1994)

Alternatieve titel: The Mommy Market

Komedie / Familie

geregisseerd door Tia Brelis
met Sissy Spacek, Anna Chlumsky en Aaron Michael Metchik

Drie kinderen die zich verwaarloosd voelen door hun hardwerkende en gescheiden moeder, roepen een magische formule op en kunnen een moeder naar keuze uitzoeken op een marktplaats. Hun huidige moeder zal hierdoor verdwijnen.

avatar van Purmerend
Een leuke film voor als je gek wordt van je moeder. En haar wilt inruilen voor een andere/betere. 2*

avatar van TheRisingSun
Wel een gezellig filmpje om mee wakker te worden. Verder niet veel bijzonders natuurlijk.
Ook leuk om Sissy Spacek in 4 rollen te zien in deze film. Knap gespeeld!

2,5 ster

avatar van serpico
No comment. Te slecht voor woorden. Je vraagt je af hoeveel mafketels er nodig zijn om dit project van de grond te krijgen. Véél. Absoluut niet leuk.

Ik vind dit een heerlijke film! in mijn jeugd heb ik deze veel gezien en hij bleef leuk! Een super kinderfilm die me nog lang zal bijblijven!

avatar van notorious_kim
Deze film heb ik vooral voor Anna Chlumsky opgenomen, ik ben absoluut fan van haar My Girl films. Spijtig genoeg kan deze film dat niveau niet halen. Het verhaal is nogal basic, en niet echt goed uitgewerkt. Het is puur op kinderen gebaseerd, dus volwassenen hebben er weinig aan. Er zit natuurlijk ook een duidelijke moraal in dit verhaal, eentje dat volgens mij enkel kinderen aanspreekt.
Van Sissy Spacek was ik niet echt positief in deze film, maar dit is dan ook een totaal andere rol dan 'Carrie'. Anna Chlumsky kon me dan wel weer bekoren, en dat is de enige reden waarom ik deze film heb uitgekeken.
Heel de film is middelmatig, maar ik kan me wel voorstellen dat het tot kinderen aanspreekt. Slecht is hij eigenlijk wel niet, hij is gewoon specifiek voor een kinderpubliek waarvan ik weet dat zij deze film geweldig zullen vinden.

Chrystal
Heb vanavond deze film proberen te kijken, maar wat een slecht verhaal. Denk dat deze film leuker is voor kinderen.

avatar van semmie12
andre the giant GENIAAL,
de rest van de film een klein beetje minder

avatar van brigittedam
Vroeger als kind was ik helemaal gek op deze film, en nu kan ik mijn liefde voor deze film nog steeds voelen. Ik snap het als mensen deze film niet helemaal waarderen, er zit voor mij zo'n goed gevoel aan vast doordat ik hem als kind zo leuk vond, dat ik vast en zeker bevooroordeeld ben. Maar het blijft een super leuke familie film met anna chlumsky die echt goed kan acteren en, of course, een amerikaanse 'wijze' levensles. Humor, fantasierijk en gewoon gezellig. Al met al echt eens kijken!!!

avatar van Panta Rei
Onlangs gezien op tv en een leuk sprookje. En zoals in alle sprookjes speelt de moraal de hoofdrol.
Wat ik er van geleerd heb? Niks, want ik ben al te oud om nog iets te leren in dit opzicht.
Misschien zou deze film ideaal zijn om in het onderwijs te vertonen. Misschien dat dan de jeugd van vandaag (althans die jeugd die maar niet wil deugen) toch eens leert beseffen dat strengheid en het voortdurend gehamer op 'altijd je best doen op school' en 'je kamer eens opruimen zonder hysterisch gemekker' , toch lering trekt.

Tja, sorry, meer kan ik er niet van maken.