The Gunman (2004)

Alternatieve titel: A Promise Kept

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Daniel Millican
met Sean Patrick Flanery, Joey Lauren Adams en Mimi Rogers

Het verkeerde doelwit... met een goede reden... Rechercheur Benn Simm verliest de controle over zijn leven als zijn vrouw wordt vermoord door een seriemoordenaar. Juist nu zijn privé-leven aan diggelen ligt, wordt hem opgedragen een nieuwe, mooie agente te assisteren. Samen met haar moet hij een meedogenloze agent ontmaskeren die criminelen vermoord nog voordat ze worden gearresteerd. Samen met zijn partner jaagt hij de moordenaar, die voor eigen rechter speelt naar een afgelegen boerderij. Ze ontmaskeren hem en ze dwingen de seriemoordenaar tot een gevecht op leven en dood.

Zonder veel bekende acteurs en een mager verhaal met een rare inhoud (pedo's en kinderlokkers) is deze b-film niet echt bijzonder.

De hoofdpersonen zijn echt allemaal irritant: de een is sagerijnig de hele dag en de ander heeft een stem als een eend.
Naar het einde toe werd het nog een beetje spannend, maar laat 'm voor het gemak maak in de videotheek staan, want je mist niks.

avatar van redjina
Ik vond dit een erg mooie film.. Heel goed verhaal en het blijft een raadsel tot het eind...Iedereen kan de moordenaar (voor mij een held) zijn..

Ik raad het echt aan om hem te gaan kijken....deze film verdient meer sterren..

Kijken en stemmen dussssss

Leuke film om te zien. Het verhaal van de film is duidelijk en goed te volgen.
De acteurs spelen hun rol goed, het humeur van een van de hoofdrolspelers is goed te verantwoorden gezien zijn persoonlijke privé situatie in de film. Dat de andere een wat te zachte stem heeft voor haar rol is geen echte storende factor.

Een film met een verbazend einde waar je niet zo 1-2-3 aan gedacht zou hebben.

avatar van krabat
Tron schreef:

Leuke film om te zien. Het verhaal van de film is duidelijk en goed te volgen.

Een film met een verbazend einde waar je niet zo 1-2-3 aan gedacht zou hebben.

en dan 2 sterren geven ????

avatar van code9
Stel: een goede bekende drukt je een stapeltje dvd’s in je handen die duidelijk afkomstig zijn uit de afvalbak bij Blokker. Wat doe je?

Na lang aarzelen –héél lang- uiteindelijk één van die wannabe-B-films erin gedaan: A Promise Kept.

Wat een uithoudingsvermogen heb je toch nodig voor dit soort films. Zo vergt de buitengewoon irritante, gospelachtige soundtrack van deze film echt het uiterste van je zenuwen. Evenals het melodramatische geblèr vloekt het zogenaamd spannende gitaarriedeltje daarbij meer dan eens met de inhoud van de scènes.

Inhoud? Een gemaskerde vrouwelijke ninjavigilante, wiens identiteit aan het eind van de film totaal geen verrassing blijkt, knalt gearresteerde pedo’s af. Wonderlijk genoeg weet ze altijd precies waar en wanneer ze ergens moet zijn. De vigilante heeft dan ook de beschikking over een geavanceerd systeem met in teddyberen verborgen camera’s, waardoor ze bij tientallen gezinnen de meest gruwelijke dingen ziet gebeuren. Onwaarschijnlijk? Nee hoor, zo lang je IQ maar niet boven de 60 uitkomt.

Het scenario doet tevens totaal geen moeite om de identiteit van één van de hoofddaders verborgen te houden – je weet vrijwel meteen dat het ‘die ene agent’ moet zijn. En zou ie op het eind het loodje leggen? Wat een spanning zeg... NOT!!!

Mimi Rogers (‘Daphne Duck’) is werkelijk fenomenaal gecast als een totaal onervaren rechercheur, afkomstig van het verkeersdepartement (wat de op de dvd voortdurend foutief vertaald wordt met ‘narcotica’ – de vertalers waren zeker ook erg geboeid door de film....), die zomaar ineens een seriemoordenaarscase in haar handen krijgt gedrukt. Onwaarschijnlijk? Nee h... o nee, die had ik al gehad.

Dubieus C-min-filmpje, met een paar bekende gezichten die hun obligate acteerwerk misschien nog enigszins kunnen verexcuseren vanwege het belabberde scenario.

Kortom, er kan weer eens een dvd-schijfje naar de mongolenknutselclub.

veron35
Zo slecht was hij niet code9.

avatar van SubzeroX
idd veron35 en in die mongolenknutselclub hebben ze harry potter al liggen bij de dvd speler hahaha dit soort films denk ik zomaar niet

ik vind de film nietzo heel slecht, word niet echt saai maar hij is wel duidelijk minder dan de high budget films maar ze zijn wel degelijk slechter te vinden dan deze film
maar ik heb hem wel afgekeken dus geen ramp om te zien

Lee92
Dit is een een inhoudsloze, niets zeggende, slecht geacteerde en waardeloze film.
Zonde van mijn tijd. Weer de realiteit bewaarheid: die K-Amerikanen weten van ellende niet wat ze moeten bedenken. Er is werkelijk geen enkele acteur/actrice die ook maar iets van een goede rol of karakter neerzet. Tina Wesson is in deze film werkelijk het toppunt van ellendig acteren. Met een kop als een varken en een stemmetje die alleen past in een geanimeerde kinderfilm, zou ze zich moeten schamen. Maar wat zou deze film gekost hebben? Wat zouden deze klasse Z acteurs/actrices hiervoor aan dollars ontvangen hebben? Het is PURE SHIT!!!!