Phobia (1980)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door John Huston
met Paul Michael Glaser, John Colicos en Susan Hogan

Een aantal psychiatrische patienten sterft aan hun ergste fobieën en de politie heeft geen idee wie de moorden gepleegd kan hebben. Er wordt een psychiater bijgehaald in de hoop dat hij de moorden kan oplossen, maar vreemd genoeg wijst al het bewijsmateriaal naar de psychiater zelf.

Charles Manson
Ik had graag gezien dat hier een en ander over geschreven stond.
Ik zag deze film vroeger in de videotheek maar heb hem nooit gehuurd.
Nu zou ik hem toch wel eens willen zien.

avatar van brucecampbell
Onbegrijpelijk dat een man zoals Huston dit onding kon regisseren.
Paul Michael Glaser heeft daarbij een uitstraling zoals een zak aardappelen. Te mijden!

avatar van stephan73
Als je dit vergelijkt met andere, meer klassiekere, films van John Huston, dan is dit inderdaad niet al te best. Maar als losstaande thriller, is hij echt niet zo slecht als iedereen denkt.
Paul Michael Glaser acteert inderdaad niet zo goed, maar er zit genoeg spanning in en het blijft tot het einde gokken wie er nou achter de moorden zit.

Toch nog een kleine 3*