Robinson Crusoe (2016)

België / Frankrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ben Stassen en Vincent Kesteloot
met de stemmen van Tim Douwsma, Lies Visschedijk en Pip Pellens

Papegaai Dinsdag woont met zijn dierenvrienden op een paradijselijk eiland waar het ze aan niks ontbreekt. Toch droomt hij er van om de rest van de wereld te ontdekken. Na een hevige storm spoelt een merkwaardig wezen aan op het eiland: Robinson Crusoe. Dinsdag is dolblij met de nieuwkomer, wie weet is dit zijn kans om van het eiland af te komen en nieuwe plekken te ontdekken. Robinson heeft de dieren hard nodig om te overleven op het eiland en dat is in het begin nog niet makkelijk, want ze spreken geen ‘mens’. Langzaam maar zeker leren Robinson en de dieren met elkaar te leven tot op een dag twee gemene katten het eiland willen overnemen. Er ontstaat een spannende strijd waarin Robinson en zijn vrienden zullen ontdekken hoe groot de kracht van vriendschap is.

Vanaf 17 februari 2016 in de bioscoop (Independent Films)

Trailer geplaatst

avatar van Walter S.
Mijn dochter vond het een leuke film (en daar ging het om), ik vond het niet zo'n bijzondere animatiefilm. Ook niet slecht ofzo, gewoon wel aardig.

avatar van MovieHolic
Belachelijk slechte dialogen, echt niet goed uitgewerkt. Humor is niet leuk. Al met al een van de mindere animaties die ik tot nu toe gezien heb.

avatar van m1701
Gewoon een OK film, die echt voor kinderen bedoeld is.
Tegen het einde pas echt leuk.

avatar van Viper70
Ondanks tegenvallende recensies ben ik hoopvol de film gaan zien. Ik heb iets met Monkey Island (game) en hoopte een soortgelijke sfeer te ontmoeten. En inderdaad... ik waande mij gedurende 84 minuten in de Cariben. Naarmate het einde naderde werd de film iets minder boeiend, maar al met al een vrolijke film om te zien.

avatar van Geno
Wat heb ik ongelooflijk genoten! Geweldige typetjes en formidabele beelden van natuur en schepen. Het is een tijd geleden dat ik me zo vermaakt heb. Natuurlijk zakte het verhaal even in met die super irritante katten... die maar terug bleven komen.
Zeker staat deze in mijn top 10 van animaties... en zeker nog eens terugzien.

Voor mij een dikke 4,5

avatar van Atmos
Niet erg bijzonder....geef m 3 sterren vanwege de mooie 3D beelden .

avatar van Phantasm
Geweldige animatiefilm die lekker vlot wegkijkt.

avatar van K. V.
Deze animatiefilm gezien, maar deze is toch eerder voor een jeugdig publiek. Er zaten wel enkele leuke grapjes in, maar haalt toch niet het niveau van een Disney/Pixarfilm.
Visueel was het ook niet slecht en ik denk dat het wel een goeie 3D-film moet zijn (we hebben hem in 2D gezien).
Geen must see, maar vervelen deed hij evenmin.

avatar van Fisico
Robinson Crusoe is een film die hinkt op twee gedachten. Enerzijds is de film erg geschikt voor jonge kinderen, perfect op maat voor de kleinsten onder ons. Voor volwassenen vind ik de film minder geschikt omdat het verhaal vrij povertjes is. Vrij ontgoochelend zelfs bij momenten. Zeker omdat het visueel zeker niet misstaat met een duurdere Amerikaanse versie.

Behoudens de gestrande ongelukkige heeft het verhaal bitter weinig met Robinson Crusoe te maken. In de plaats krijg je een bonte dierentuin en enkele psychotische katten voorgeschoteld. Grappig is het wel bij momenten, maar origineel of inventief is het allerminst. Jammer dat het plot weinig ontwikkeling krijgt, want in zijn geheel had de film potentieel. Uiteindelijk een filmpje die gauw naar de achtergrond zal verdwijnen ...