Doragon Heddo (2003)

Japan
Sciencefiction

geregisseerd door Jôji Iida
met Satoshi Tsumabuki, Matsuda Sayaka en Takayuki Yamada

Teru keert met de hogesnelheidstrein terug naar huis van een excursie met zijn leraren en klasgenoten. Net als het voertuig een tunnel in suist, vindt er een aardbeving plaats. De trein ontspoort en slaat te pletter tegen de tunnelwand. Teru krabbelt verbaasd overeind en vindt rondom hem alleen maar dood en vernieling. Ontdaan strompelt hij door het puin en de duisternis heen. Plots wordt zijn enkel gegrepen door Ako, één van zijn vrouwelijke klasgenoten. Hij is niet de enige overlevende van de crash. Wanneer ze er eindelijk in slagen om uit de tunnel te raken, komen ze terecht in een wereld van massale verwoesting. Zonder ook maar enig idee van de oorzaak voor deze catastrofe, proberen Teru en Aku Tokio te bereiken.

Buiten een leuke eerste vijf minuten, en enkele kleurrijke en prachtige geconcipieerde scenes is dit een onding.

Vooral de soms wel erg knullige CGI (je haalt de blauwe schermen er echt zo uit) en enorm vervelend acteerwerk van zowat alle personages (hoofdpersonage slaagt er niet in om langer dan 1 minuut recht te staan lijkt het wel) zorgen ervoor dat er weinig te genieten valt in de "end of the world" filmpje.

Niks nieuws dus, allemaal eerder gezien, en vooral veel beter gezien. Hier en daar een leuk moment slepen nog een magere 1.5* uit de brand, maar meer valt er echt niet mee aan te vangen. Film om te vermijden, ofwel om te zien als compilatieclip van de beste momenten.

dinoman
leuke draken

avatar van Halve_ZOL
een draak van een film...

ik ben nog niet eerder in slaap gevallen bij een film, maar bij deze was het wel heel moeilijk om wakken te blijven

wat een k** film.

onding.

ben gek op japanse en chinese films, maar dit was voor mij een wanproduct.

0 *

avatar van viewtiful
Wat een slechte ^%$# film is dit zeg. Dit is echt het toppunt van saaiheid. Daarom kan ik er ook niet veel meer over vertellen, want er valt niets over te vertellen.

avatar van wendyvortex
Mocht de wereld binnenkort vergaan dan zit je goed bij mij.....stapels apocalyps en rampenfilms....ik mag me inmiddels wel een survival-expert op dit gebied noemen!!
Hier geweldige decors (toegeven de CGI-schermen zag ik ook duidelijk staan) en de film heeft in ieder geval vreemd bizar sfeertje wat hem doet onderscheiden van de rest.
Plot is als gebruikelijk, maar die broertjes komen vanavond nog wel even rondspoken.

Nog nooit zo een slechte film gezien.

avatar van Onslaught
Inderdaad een niet al te beste film, maar er bestaan vele slechtere films.