Oddball (2015)

Australië
Familie / Avontuur

geregisseerd door Stuart McDonald
met Alan Tudyk, Sarah Snook en Deborah Mailman

Swampy Marsh is een excentrieke Australische kippenboer. Om de baan van zijn dochter te redden en ervoor te zorgen dat ze niet verhuist, werkt hij samen met zijn kleindochter om een controversieel idee te implementeren. Hij plaatst zijn vriendelijke maar onhandige herdershond op een eiland om een pinguïnkolonie - die bedreigd wordt door vossen - te beschermen.

avatar van Berthil
Afgezet, had over het hoofd gezien dat het een familiefilm was. Disney-achtig (zeker de muziek) met slap-stick situaties. Zeker kijken als je dit leuk vindt.

avatar van baspls
Berthil schreef:

Je doet alsof 'Disney-achtig' iets slechts is... Wat had het anders kunnen zijn als een familiefilm?

Deze leuke Familie / Avontuur film vertelt het wonderlijke en waargebeurde verhaal van een kleine pinguïn-kolonie in Australië, die werd bedreigd door hongerige vossen, en de Maremmen-honden (berghonden) die getraind werden om ze te beschermen.

In dit verhaal draait het om Oddball, een hond die erg ondeugend is en de kans krijgt te bewijzen dat hij wel degelijk braaf kan zijn. Het is een lief verhaaltje, dat een minstens zo lieve verfilming kreeg met als stralend middelpunt een lieve hond.

Al met al een lieve (sleutelwoord voor deze film) Familie / Avontuur film, welke zich lekker wegkijkt en welke circa 90 minuten duurt.